/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Fold en sang !
Fra : Hellobal
Vist : 11703 gange
20 point
Dato : 28-02-06 12:04

hej ! Jeg har skrevet en sang til en rund fødselsdag og har nu fundet en sang skjuler, men men men... det er jo ikke gjort med det ...... disse her sange skal, hvis det er muligt foldes som fisk, men hvordan gøres det ? Er der nogle der har en opskrift, eller kender en folde hjemme-side på nettet ? Håber der er nogle der kan hjælpe !

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-06 13:14

Jeg har ledt en del, og tror du er nød til at gå på biblioteket og låne en bog om japansk papirfolde-
teknin- origami -. Her er der et foto, men det viser desværre ikke så meget

http://www.lejlighedssange.com/upload.tmp/fisk%201.JPG

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-06 13:16

Det var på hendes hjemmeside jeg fandt fiskene, måske hun kan hjælpe dig??

http://www.lejlighedssange.com/pernille_kontakt.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-06 13:25

Så er der sådan en fisk

http://www.tammyyee.com/origamifish.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-06 13:37
Accepteret svar
Fra : fruSkrap

Modtaget 20 point
Dato : 28-02-06 14:13

hej -- her kan du også finde en fisk --
http://www.skrap.dk/
under tegn og fold
venlig hilsen
fru skrap

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-06 14:22

fruskrap... det er en god hjemmeside du der har lavet, det var især sjovt at se den lommetørklædemus igen, den lavede min far altid han foldede også et lommetørklæde, så det lignede tvillinger i en vugge, de trick bliver vist ikke brugt mere??

Kommentar
Fra : fruSkrap

Dato : 01-03-06 11:36

Nordsted1 -- tak for roserne - hvis du kan beskrive lommetørklædetricket med tvillingerne i vuggen er jeg meget interesseret.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-03-06 12:06

fruskrap.... jeg har da heldigvis min far endnu, så jeg prøve at huske at spørge næste gang jeg ser ham, det er mange år siden sidst jeg så tvillingetricket, det er ligesom to "ruller" i en hængekøje, men jeg skal spørge og vende tilbage

Kommentar
Fra : fruSkrap

Dato : 01-03-06 12:16

Nordstedt -- det lyder godt

Godkendelse af svar
Fra : Hellobal

Dato : 04-03-06 13:32

Tak for svaret fruSkrap.

Kommentar
Fra : Tayo

Dato : 14-07-08 15:38

Hej,
Sad lige igår med familien og kom til at snakke om hvordan det er at man laver musen... Vi har den næsten, men lige ved og næsten slår ingen ...
Til gengæld har jeg helt styr på tvillingerne i vuggen:
- Fold en (stof) serviet midt over så den danner en trekant
- rul de to skarpe spidser mod hinanden til de mødes
- tag den nederste af 90graders hjørnerne og træk nedenom (under tvillingerne)
og vupti!
Det kan godt være en fordel lige at støtte tvillingerne undervejs, så de ikke triller ud!!!

Det var sådan noget, min morfar og mormor underholdt os børn med...