/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Netværks-opdeler ?
Fra : ShadowMaster
Vist : 392 gange
50 point
Dato : 28-02-06 00:16

Hej alle !
Jeg har et problem med mit hjemme-netværk.
Da min datter bruger hele forbindelsen på forskellige ting, så der ikke er andre i huset der kan bruge nettet samtidig !
Da det er en evig diskuttion om hvordan forbindelsen skal deles mellem de to børn, og der stadig er noget til min kone og jeg når vi skal bruge internettet !

Så vil spørge om der findes et program så man kan dele den forbindelse man har tilgængelig op i 3, så man får 33% til hver af de 3 computere ?

Vil være en stor hjælp, på forhånd tak !

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 28-02-06 01:41

ja, det er der. programmet hedder netlimiter og du kan finde det her: http://www.netlimiter.com/ det virker helt perfekt :)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-02-06 22:25

Nu skriver du ikke en s*** om hvordan dit netværk er bygget op.

Hvis du har bredbånd med DHCP og en bredbåndsrouter, bør det ikke være noget problem. Så vil routeren selv fordele forbindelsen ud efter behov.

Så lad os lige vide hvad du har af hastighed, hvad der er koblet til dit bredbåndsmodem, o.s.v., så kan vi måske se hvor problemet ligger.

Kommentar
Fra : ShadowMaster

Dato : 28-02-06 23:03

Net værket er bygget op med en switch !
De tre computere sidder alle i switchen sammen med forbindelsen til nettet.
det er en 512/128 forbindelse fra TDC.
og når min datter henter noget fra nettet, er det umuligt for at andre bare at tjecke mail via Outlook, og det er ved at blive irriterende !

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-03-06 23:53

Hvis der er tale om en switch og du kun har en IP-adresse, så er det rigtigt nok, at du kun kan få en forbindelse ad gangen!
Switchen kan ikke fordele netforbindelsen mellem flere maskiner, men kun på det lokale netværk.

Hvis du indsætter en router med en indbygget switch (det er der normalt i en sådan fyr!), så kan routeren fordele trafikken til alle tilsluttede maskiner, alt efter det aktuelle behov, og stadig kun på en enkel IP-adresse!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-04-06 20:56

Denne tråd har ikke været aktiv i en måned, så nu sletter jeg den fra mine gemte sider!