/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Vis/skjul
Fra : gunnarjepsen
Vist : 625 gange
50 point
Dato : 27-02-06 23:25

Hvor kan jeg finde en oversigt over, hvad der genner sig bag koderne i vis/skjul? Altså:
Hvad betyder en "prik" (mellmrum) ... men:
Hvad betyder en "firkant"?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-02-06 09:22

En·firkant·er·som·regel·et·tegn·i·et·tegnsæt·der·ikke·er·defineret.¶

Kommentar
Fra : gunnarjepsen

Dato : 28-02-06 09:27

Ok. Men der må da findes en "ordbog" over ALLE tegn!?

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 50 point
Dato : 28-02-06 09:59

Jeg kan se noget usædvanligt i dokumentet
Du kan måske se et redigeringsmærke, et korrekturmærke, et i-mærke, en billedpladsholder eller en anden type dokumentindikator. Nogle mærker, f.eks. formateringsmærker og visse dele af en tabel, kan vises eller skjules ved at klikke på Vis/skjul på værktøjslinjen Standard. Desuden kan nogle mærker kun ses i bestemte visninger som f.eks. dispositionsvisning eller normal visning.

Følgende liste indeholder elementer, der kan blive vist i et dokument.

Formateringsmærker

Tabulatortegn
En pil
Mellemrum
En prik, der vises mellem ord.
Linjeskift til tekstombrydning
Et symbol, der angiver, at tekst ombrydes under et objekt, f.eks. et billede:
Sideskift
Angives med en prikket linje i normal visning.
Sektionsskift
Angives med to prikkede linjer, når dokumentet indeholder formatering med forskellige typer sektionsniveauer.

Sektion formateret som en enkelt kolonne
Sektion formateret som to kolonner
Klammeparenteser for feltkoder
Nogle oplysninger – f.eks. en dato, der automatisk opdateres, og opslagsord til indeks – indsættes som et felt. Hvis der vises feltkoder, kan du se klammeparenteser: {DOCPROPERTY "Chef" \* stortbogstav}.
Afsnitstegn
Vises i slutningen af et afsnit: . Afsnitstegnet indeholder oplysninger om afsnitsformatering.
Manuelt linjeskift
Vises i slutningen af en linje, når du trykker på SKIFT+ENTER: .

....ovenstående er sakset fra MS Office Word Hjælp om "Formateringsmærker" - vælg punktet "Jeg kan se noget usædvanligt i dokumentet"

mk:@MSITStore:C:\Program%20Files%20(x86)\Microsoft%20Office\OFFICE11\1030\wdmain11.chm::/html/ISeeSomethingUnusualInMyDocument.htm#

Godkendelse af svar
Fra : gunnarjepsen

Dato : 28-02-06 10:06

Tak for svaret berpox.
Problemet er, at jeg har et "normaldokument" som ikke holder de margener, som det er "sat til"