/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Død i Hårlev - Hvad står i ?
Fra : 2601
Vist : 675 gange
200 point
Dato : 27-02-06 22:16

Jeg har en død fra HÅrlev 20 juli 1869. Jeg kan ikke helt tyde hvad der står helt ude til højre under Anmærkninger. Det drejer sig om post 5, Niels Nielsen.

Det er arkivalieronline.dk Hårlev Præstø Amt, HÅrlev Døde 1868-1891 opslag 166

jeg får det til: " Amnærkninger:
Anmeldt til Skifteretten i Haarlev
2 Lig?
3 ?"

Med tak for hjælp

Accepteret svar
Fra : connie

Modtaget 200 point
Dato : 28-02-06 00:09

Hej 2601
Der står Aftægtsmand i Haarlev 74½ år

forevist: 1. Skifteresattest af d.d
2. Ligsynsattest af (her står intet)
3. ? brug af klokker (? svarer til et ord) Men det betyder at der skal ringes med klokkerne.
Det kan du læse, hvis du læse videre for de næste
år. Ved dem der er døde.
Rigtig god fornøjelse
MVH
Connie

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 28-02-06 10:17

Tak for svaret connie.

Mange tak, Du har ret med hensyn til Klokker, men jeg mente at vi var så højt oppe i tiden at det ikke mere blev noteret derfor blev jeg i tviv om det nu var rigtigt.

Med venlig hilsen

2601l

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-02-06 10:38

Kan jeg lige nå at nasse lidt på denne tråd?

angående arvivalier.dk - Hvis jeg f.eks. går ind i "søgning i kirkebøger", så kommer jeg ikke videre derfra?
Er meningen, at den selv skal starte bladningsprogrammet eller??

Ingen problemer med flash eller pop up.

Vil i ikke lade mig nasse lidt her, så stiller jeg spørgsmålet på den rigtige måde

på forhånd tak

Vaxen