/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Depeche mode
Fra : hrpt
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 27-02-06 21:44

Hejsa !

Jeg var i byen i lørdag og inde på nogle barer i københavn. Og lørdag aften havde Depeche mode spillet i Parken.. Nå men så spillede disse barer altså noget af deres musik.. Og jeg syntes godt nok der var nogle fede numre !

Her kommer så mit måske lidt svære spørgsmål

Hvilke numre er i jeres øjne fede ? Har kigget lidt rundt på nettet og kan se at der er udgivet pokkers mange albums

Jeg var ihvert fald helt vild med deres " All i ever wanted" tror jeg den hedder.....

Med venlig hilsen

Henrik

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-02-06 22:33

Det fedeste nummer er i mine øje Home!
http://www.lyricsdir.com/depeche-mode-see-you-lyrics.html

Men de er fucking fede generelt!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-02-06 22:43

Home er fra Ultra albumet

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-02-06 22:44

Home er fra Ultra albumet men forøvrigt forkert link jeg sendte

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 27-02-06 23:23

Allerførst: Det nummer du kalder "all I ever wanted", hedder "Enjoy the silence" og er fra albummet "Violator".

Dernæst: Det er ikke specielt svært at svare på hvad man synes er de fedeste numre - det er bare ikke sikkert at alle er enige. Når det gælder Depeche Mode, er der i øvrigt en ekstra komplikation eftersom de i manges øjne skiftede stil omkring begyndelsen af 1990'erne (ikke voldsomt, men nok til at udskifte en del afd deres fan-base). Der er naturligvis mange der elsker alt hvad de har lavet, men der er også mange der synes at det de lavede før 1990 var noget kikset 80'er-pop, og andre der synes at det de har lavet siden 1990 er kedeligt. Jeg hører selv mest til de sidste, selv om jeg må indrømme at jeg synes den nyeste plade er et stort skridt i den rigtige retning.

Men du spurgte om favoritnumre, så her kommer en kombineret liste over "vigtige kendte numre/singler" og mine personlige yndlingsnumre fordelt efter album - men den er naturligvis langt fra komplet, og andre vil med garanti fremhæve andre numre:

Fra albummet "Speak & Spell":
Just can't get enough
Tora tora tora

Fra "A broken frame"
See you
Leave in silence
The sun and the rainfall

Fra "Construction time again"
Everything Counts
Shame

Fra "Some great reward":
Master and servant
Blasphemous rumours
Lie to me
People are people

Fra "Singles 81-85"
Shake the disease

Fra "Black celebration"
Black celebration
A question of time
A question of lust
Stripped
World full of nothing

Fra "Music for the masses"
Strangelove
Never let me down again
Behind the wheel
Little 15

Fra "Violator"
Personal Jesus
Enjoy the silence
Halo

Fra "Songs of faith and devotion"
I feel you
Rush

Fra "Ultra"
Barrel of a gun
It's no good

Fra "Exiter"
Ikke noget efter min mening

Fra "Playing the angel"
Precious
A pain that I'm used to

Kommentar
Fra : hrpt

Dato : 28-02-06 14:38

Hejsa..

Ja det er selvfølgelig kanon svært, når alle har deres egen smag

Men en kanon liste!!!!

Jeg vil da straks prøve at søge mod biblioteket og låne nogle af deres Albums...

Havde ikke rigtig hørt om bandet før, og da jeg i sin tid blev tilbudt billetter i Parken, troede jeg at det var noget rigtig hård rock og takkede nej... Men det kan man jo så fortryde nu, når man kunne have oplevet dem live istedet for at høre dem på en bar nåå men sådan er det jo :)

Henrik

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 28-02-06 15:27

Et godt sted at starte - i hvert fald med deres tidlige ting - er live-albummet "101" fra 1988 (så vidt jeg lige husker - eller er det 1989).

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-02-06 16:09

Ja eller The Singles 86 - 98 så får du et bredt overblik!