/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
vis IKKE afsender ?
Fra : maya123
Vist : 412 gange
100 point
Dato : 25-11-02 07:46

Hejsa
Jeg har Outlook og WindowsXP , jeg har jo fået en meget personlig mailkonto hos min udbyder, nu vil jeg hører, om jeg kan indstille Outlook til ikke, at vise min afsender adresse. Jeg har en hotmail, der står i mit nick navn, men jeg vil gerne have det hele samlet og det er ikke alle der skal vide, hvad jeg hedder rigtigt og hvor jeg bor osv. Min mailadresse i outlook lyder feks. maya.jensen@boligafd.dab88.dk, meget lang og meget personlig. Desuden har jeg fået downloaded Incredimail, men jeg kan jo dårligt bruge til andet end familie og meget personlige venner, da jeg som skrevet har den meget personlige afsender.
Håber I kan hjælpe, venlig hilsen maya123

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 25-11-02 08:16

Hej Maya,

din e-mail adresse vil altid blive vist... men der er mulighed for at kamuflere den... men hvis vedkomne der modtager din e-mail åbner for egenskaber til din sendte e-mail besked, vil der stå den oprindelige e-mail den er sendt fra...

så hvis du vil maile til folk der ikke ska' ha' dit navn eller din personlige e-mail adresse at vide, er du nød til at bruge en anden e-mail... f.eks. din hotmail e-mail eller oprette en tilsvarende f.eks. på ofir... den oprindelige e-mail adresse hvorfra den er sendt vil altid blive sendt med, sådan er protokollen lavet... beklager...

ellers ska' du se efter om din udbyder tilbyder aliasses eller flere e-mail konto's til dit abonnement, men nu ved jeg ikke lige hvilken udbyder du har så det ved jeg ikke om de tilbyder... men så ka' du oprette et alias (extra e-mail) som du ka' sende og modtage fra...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 100 point
Dato : 25-11-02 15:40

Hej Maya,

nu ved jeg ikke lige hvilken udbyder du har... men jeg har lige via et andet indlæg herinde, fundet ud af at du ka' få oprettet en gratis e-mail her, samt den ka' bruges sammen med Outlook... (og umiddelbart også sammen med Incredimail)... -->
http://www.coolnames.dk/
så får du ca. 10 Mb, der er også tilknyttet en POP3 som jo så gør det muligt at hente din post til og fra Outlook (eller incredimail)... det enseste du ska' huske er at slå Secure Auth til... -->
http://www.coolnames.dk/secureguide.htm

jeg har ikke selv afprøvet Incredimail endnu... men der findes et godt dansk sted her... -->
http://www.yttepigen.dk

men jeg er næsten 100% sikker på at du også ka' bruge den i forbindelse med Incredimail...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 26-11-02 09:10

Tak for svaret strarup.
Mange tak for din kreativitet, det vil jeg da prøve, så jeg kan få det hele samlet. Hav en fortsat god dag. Venlige hilsner fra maya123