/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
advokat hjælp ang. huskøb
Fra : ThomasEp
Vist : 2346 gange
50 point
Dato : 27-02-06 21:13

Hej,

Jeg har været igang med at købe hus, vi har snakket med sælger af hus da vi var ude se på det hus, vi fik både tilstandsrapport osv.. Sælger og jeg aftalte at vi slog 10000 kr. af prisen og han lavede alle k3´erne.. så allerede der ville man jo tro at vi ville få det hus.
Jeg fik lagt budget forskellige steder inden jeg gjorde noget som helst.. Jeg skulle lige finde en bank der ville hjælpe mig, men fandt desværre ikke nogen der ville hjælpe mig.. Så fik jeg lavet et budget hos ejendommægleren her i fredags, det hele så rigtig godt ud, men han ville lige snakke med min far inden vi gik videre for at han var med på ideen.. Min far har faktisk været indblandet i det hele fra starten af, jeg er selv kun 22 år så det er meget rart at ha en der står bag ved en og tjekker at det hele går godt.. ejendomsmægleren ville jo snakke med ham idag (mandag) Men ejendommægleren ringer idag og siger at huset er blevet solgt til sælgers svoger! Jeg syntes bare ikke at det hører nogen steder henne! Jeg syntes jeg er blevet trådt på noget så groft.. Kan man ikke gøre noget? Vi manglede kun underskriften her i fredags og jeg spurgte ham direkte om hvad vi så skulle gøre, jeg havde fået aftalt med en anden person om at få lavet skødet osv.. Uanset hvad så har ejendommægleren vidst et eller adnet sted at sælger havde fundet en anden køber, vi er bange for at han har holdt noget tilbage for os..

Accepteret svar
Fra : postkort

Modtaget 60 point
Dato : 27-02-06 21:36

En god advokat vil anbefale dig ikke at bruge penge på en sag mod ejendomsmægleren. Du vil ikke kunne vinde sådan en sag.

Ejendomsmægleren skal varetage sælgers interesser, men han kan ikke sælge ejendommen uden sælgers underskrift på købsaftalen.

En ejendomsmægler har ikke pligt til at oplyse, ejendommen er tæt på et blive solgt. Han har ingen oplysningspligt om evt. forhandlinger mellem andre interesserede og sælger.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-02-06 21:45

Du kan kun gøre noget, hvis du har skrevet under på en "slutseddel"

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 27-02-06 22:16

Citat
Du kan kun gøre noget, hvis du har skrevet under på en "slutseddel"

Der er ingen aftale, før den også er underskrevet af sælger.

Når man som køber skriver under på en slutseddel er det et tilbud om at købe, som sælger kan acceptere eller lade være.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-02-06 22:17

Det er ikke engang nok hvis du selv har skrevet under. Sælger skal have skrevet under før der foreligger en købsaftale.

Godkendelse af svar
Fra : ThomasEp

Dato : 27-02-06 22:17

Tak for svaret postkort.

Kommentar
Fra : l_carlson

Dato : 11-04-06 09:54

Prøv eventuelt at føre en retssag
http://www.retssal.dk/friproces.php3
Hvis du kan få fri proces var det da i hvert fald værd at overveje