/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Iframes dur ikke i Firefox
Fra : kathy
Vist : 474 gange
200 point
Dato : 27-02-06 15:41

For ikke så længe siden fik jeg hjælp til at lave en vertikal centrering af tabel ved hjælp af en Iframe. Det har jeg leget lidt med, men det fungerer ikke i Firefoxen.
Min ramme ændrer proportioner og lægger sig helt oppe i toppen af billedet.
Er det bedre at holde fast i almindelige frames, som jeg egentligt helst vil undgå - eller er der en bedre løsning?
Det jeg gerne vil lære, er at centrere en tabel uafhængigt af skærmstørrelse og indstilling.

med venlig hilsen
kathy

Kommentar
Fra : peque

Dato : 27-02-06 16:07

Uha....
jamen det bedste bud er at gå i gang med et selvstudium på http://www.html.dk.
Men ellers koden for at lave en tabel der er centreret uanset hvad er :
<table width="800" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0" >
<tr>
<td>
//Herinde bygger du så siden op i flere tabeller, således at det i bund og grund er en masse tabeller der laver siden//
</td>
</tr>
</table>

Men tag og brug tiden på et selvstudium på det link .... Giver en masse forklaring og øvelser og ikke mindst viden indenfor html verdenen

P

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 27-02-06 16:16
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-02-06 17:02

>>Iframes dur ikke i Firefox<<
Her vises en Iframe (den store gule kasse): www.hirsenet.dk/hirsebakken/index.htm
Men Molokyle har lidt ret.

Godkendelse af svar
Fra : kathy

Dato : 27-02-06 18:36

Tak for svaret molokyle.
Jeg må få set at lære CSS. (jeg har egentlig vidst det længe, men Dreamweaver er squ så trygt)

- Og tak til Emesen, som introducerede Iframes i første omgang - jeg kan se, at jeg gør et eller andet forkert.

med venlig hilsen
kathy

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-06 18:54
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-02-06 19:22

Hvis du nu kigger nærmere på: http://www.hirsenet.dk/hirsebakken/index.htm
Og i venstre side vælger skylleplan
højreklik lige ved siden af 2006 og vælg vis kilde, kan du se hvordan vores Iframe virker/laves
Der bliver lagt en side i hovedrammen med en Iframe som indeholder skylleplanen i samme farve som rammesiden.
Ps.Undskyld Molo, men jeg kan stadig li' de rammer lidt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-06 19:37

emesen -> Jamen; iframe markøren er da også 'næsten' en standard ting: http://www.w3.org/TR/html401/present/frames.html#edef-IFRAME

..men kan udelades ved brug af f.eks. Javascript include eller ASP, PHP i en <div>,<p> eller andre blok markører eller en <span> in-line markør ..alle med brug af lidt CSS box egenskaber, hvis det drejer sig om include files.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-06 19:38
Kommentar
Fra : kathy

Dato : 28-02-06 07:29

awe-inspiring må være det bedste udtryk - når I 2 ruller jer ud. Suger til mig alt hvad jeg kan!
Tak
mvh
kathy