/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Serviceeftersyn Citroën
Fra : cpk
Vist : 848 gange
175 point
Dato : 27-02-06 15:08

Skal til Paris til maj, og tænkte jeg kunne klare mit serviceeftersyn i bilens hjemland - Nogen der har erfaringer med dette? Evt. hvordan jeg får kontakt til et værksted, når jeg ikke kan tale fransk - Kun engelsk...

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 27-02-06 15:42

Kontakt dem via internettet, der er sikkert en på værkstedet, der kan engelsk. Du kan aftale serviebesøg inden ferien og aflevere bilen på værkstedet til aftalt tid.

Vær opmærksom på, at omfanget af et serviceeftersyn kan variere fra land til land.

Kommentar
Fra : onetime

Dato : 27-02-06 16:32

Et godt råd er ikke at tage et lille værksted.

Du kan evt. ringe til dem her og snakke med dem:
http://www.citroen.com/CWW/en-US/ABOUTCITROEN/CITROENINTHEWORLD/CitroenInTheWorld/CountrySearch.htm?cont=2&selCountry=FR

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 175 point
Dato : 27-02-06 18:57

Jeg har flere gange brugt, at få min citroen på værksted i Frankrig. Der er nogle ting du skal være opmærksom på.

Dels må det ikke være omkring feriedage, her vil alt være lukket. Dels har Frankrig et særligt system, hvad angår værksteder. Ingen mindre værksteder har reservedele liggende. De skal have alt fra et nærliggende centrallager i en større by. Det tager tid.

Det var de negative sider. De positive er, at de gør arbejdet godt og meget billigere end herhjemme.

Det er en udmærket ide, at lade bilen få et service eftersyn i Paris, for I behøver ikke bilen i Paris, men kan komme rundt med metroen. Det vil som turist faktisk være at foretrække.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 27-02-06 19:00

Ang. Sproget: Det er vel et bestemt eftrsyn du skal have, her kan du bare pege på siden i servicebogen, så ved de godt hvad det drejer sig om.