/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
4mm krydsfinér i Århus?
Fra : il_papa
Vist : 3914 gange
50 point
Dato : 27-02-06 12:10

Hej alle

Ved nogen hvor 4mm krydsfinér kan købes i Århus området? &mm og tykker kan nemt findes

tak

Kommentar
Fra : il_papa

Dato : 27-02-06 12:33

jeg mener at 6mm og tykere kan nemt findes... men jeg vil har 4mm

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 27-02-06 16:42

Måske lidt starthjælp her: http://www.krydsfiner.dk/index.html
/PG

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-02-06 21:35

Hej il_papa
Når du stiller spørgsmålet under fritidssejlads går jeg ud fra at det skal bruges i en båd og derfor formodentlig skal være enten maghony eller teak.
Disse 2 træsorter bruges ikke meget i den tykkelse som krydsfiner, men derimod ofte som ren finer og grunden er naturligvis at i 4 mm krydsfiner bliver det vanskeligt at skjule kanterne.
Hvorfor skal det absolut være krydsfiner og ikke massiv finer?
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : il_papa

Dato : 27-02-06 21:48

Det jeg har bruge for et 4mm østenkrysdfinerplader uden et teak eller mahongi lag fordi der kommer beklædning stof på dem.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-02-06 22:58

Ok--Østenkrydsfiner forhandles af Silvan--hvis de ikke har den på lager skaffer de den, om den fås i 4 mm ved jeg ikke, men det gør i hvert fald birkefiner som de også forhandler.
Jeg går ud fra at du er klar over at almindelig krydsfiner ikke er så modstandsdygtig mod fugt, råd og svamp som marineplaywood.
Se her
http://www.plywood.dk/Forside.htm

Mvh
dabj

Kommentar
Fra : il_papa

Dato : 28-02-06 09:21

Er Østenkrydsfiner marineplywood? Det er som jeg forstår det... jeg kunne aldrig tænke mig at bruge birkefiner i båden, det holder ikke

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 50 point
Dato : 28-02-06 10:22

Nej--østenfiner er ikke marineplaywood, prøv at se det link jeg sendte dig

Godkendelse af svar
Fra : il_papa

Dato : 28-02-06 13:25

Tak for svaret dabj.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-02-06 21:46

Håber det hjalp dig

Kommentar
Fra : il_papa

Dato : 09-03-06 20:48

Hej

Jeg vil gerne høre hvordan man kan bedst beskytter østenkrysfinér (ikke marineplywood) mod fugt, råd og svamp?

Har nogen lidt råd?

Kommentar
Fra : baspecial

Dato : 04-01-08 23:47

Man kan købe en plade 4mm østenfinér hos Poul Hansens tømmerhandel i Risskov. Købte en i går til 199kr