/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
.BAT fil
Fra : Smukke_Ole
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 27-02-06 09:44

Jeg kører XP PRO og har lavet en .BAT fil, som starter 2 programmer lige efter hinanden.
Mit problem er, at der gerne skulle være en lille pause efter at det første program er startet.
Jeg kender kommandoen PAUSE, og den virker for såvidt også, men så står kommandoprompten og venter på, at man trykker på en vilkårlig tast for at komme videre.
Er det muligt at holde PAUSE i f. eks. 10 sekunder

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 27-02-06 09:53

Det kunne interessere mig at se indholdet af din bat fil,hvis jeg må det.
Har også brug for at kunne starte et prg. og med en bat fil.

oz1eqp

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-06 09:55

Kan du ikke indskyde en FOR løkke ( http://www.computerhope.com/forhlp.htm ) der 'ingenting' laver i f.eks. 10.000 loops?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-06 09:58

oz1eqp -> Programmer startes ved blot at angive sti og filnavnet. Andre BAT filer startes med brug af commandoen: CALL ( http://www.computerhope.com/call.htm )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-06 10:04

Egentlig kunne man vel selv bixe en lille DOS *.exe fil sammen i C/C++, PASCAL, BASIC el. lign der blot loop'er i et givet tidsrum og derefter afsluttes. Kald så dette program mellem de 2 andre.

I omtalte sprog findes mange løsninger mht. til at implementere en ventefunktion

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-02-06 10:08

Du skal lave en tælleløkke, da det er den eneste måde du får lavet en pause i DOS......

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=34881

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-06 10:10

I assembler vil proceduren kunne se således ud:
Kode
VENT PROC NEAR
MOV CX,5000 ;GENTAG
DELAY1: PUSH CX ;GEM CX
MOV CX,10000 ;NY CX
DELAY2: NOP ;GENTAG INGENTING
LOOP DELAY2 ;CX GANGE
POP CX ;HENT GAMLE CX TILBAGE
LOOP DELAY1 ;CX GANGE
RET ;OG TILBAGE
VENT ENDP ;SLUT P PROCEDURE VENT

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 27-02-06 11:12

-> oz1eqp

Her en den af mig sammenflikkede .BAT fil

cd "c:\programmer\skype\phone"
start skype.exe
pause
cd "c:\Programmer\USB Phone\USB Driver"
start USBDriver.exe

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-02-06 11:23

Prøv at køre denne....
Kode
set/a i=1
start/b "" "cc:\programmer\skype\phone\skype.exe"
goto startlabel

:startlabel
echo off
if %i%==1000 goto slutlabel

Set/a i = (i+1)
Goto startlabel

:slutlabel
start/b "" "c:\Programmer\USB Phone\USB Driver\USBDriver.exe"

Tallet 1000 kan du justere lidt på afhængig af hvor hurtig din CPU er....

mvh Berpox

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 27-02-06 11:26

Kode
set/a i=1
start/b "" "c:\programmer\skype\phone\skype.exe"
goto startlabel

:startlabel
echo off
if %i%==1000 goto slutlabel

Set/a i = (i+1)
Goto startlabel

:slutlabel
start/b "" "c:\Programmer\USB Phone\USB Driver\USBDriver.exe"

...der var et "c" for meget i anden linie.....

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 27-02-06 11:36

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 27-02-06 12:28

Tak til Smukke_Ole og Molo for hjælpen.
Mine grå hjerneceller havde brug for lidt input.
Mange tak.

oz1eqp

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-06 13:43

berpox -> Sådan!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-02-06 14:49

Tak skal du ha' molo