/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Maxi K tuning
Fra : bilfeldt
Vist : 3917 gange
70 point
Dato : 26-02-06 21:46

Hej.

Jeg sidder her med en Puch Maxi K, som skal køre lidt hurtigerer, den ligger på 30 i timen nu eller sådan. Jeg vil gerne have den til at køre 50 km/t.

Med et tunsæt som dette http://www.protunahandels.de/product.asp?c=56816504&n=19067303&pn=19067336
tror i så det vil kunne lade sig gøre?

Ellers nogle gode råd, eller nogle erfaringer i vil dele inden jeg begynder på en tuning

Mange tak.

p.s. Har desværre ikke flere points, sorry...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 26-02-06 22:42

Hvis jeg var dig ville jeg købe mig en V8 motor og få den sat på - det skulle kunne lade sig gøre med en smule snilde. Så bliver du helt klart den hurtigste knallert på havnen!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-06 22:42

Altså så skal du jo lige vide at man jo så ikke må kører på vejen med den så ka du da godt lie få et lille trick .Hvis du skal ha den til at kører en 50 stykker skal du ikke nødvendigvis ud og invisterer så meget du tager kaburatoren af, kører stemplet næsten helt op (det kan du se gennem indsugningshullet) så der kun mangler 3 milimetertil kantenaf skørtet så tager du en ridsespids el. og ridser på stemplet så der kommer en lille bue ud for indsugningshullet Denne bue filer du så af stemplet Det kaldes at hakke men er en mere rafineret måde end at skære hele skørtet af Obs det er vigtigt at det er max 3mm der fjernes da det ellers koster et nyt stempel Husk at sætte stempelringene ordentligt og forsigtigt så de ikke knækker Pilen på stemplet skal vende mod udstødning .Hvis du ikke ka se det for sod så husk hvordan det vender når du adskiller
Mvh Sune

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 27-02-06 10:05

Det tunsæt du har fundet er et ok tunsæt, og den kommer nok op på ca. 60 kmt med det på.
Husk at dyse karburatoren op.

Hvis du vil ha massere af fart, så kig på www.stc-tuning.dk
De har et 70ccm sæt til 1395,-
Det kører rigtigt hurtigt og er mere lydløst fordi udstødning er effektiv men meget dæmpende.

Ellers så køb en cylinder uden plumbering og plan dit topstykke. Det giver også rigtig godt.
pris ca. 500,-
Husk større dyse.

Kommentar
Fra : bilfeldt

Dato : 28-02-06 18:19

Hej alle sammen

Tak for svarene.

NoShyGuY: er det dette her tunsæt du snakker om? http://www.stctrim.se/product_info.php?products_id=273&osCsid=eed4af6f800d08dd579c8e6476227b58
Kaburatoren ser da ikke ud til at passe? Hvor mange heste kommer sådan et sæt op på?

Hvordan dysser man op, og hvad skal den dysses op til?

Mange tak

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 28-02-06 18:54

ja, karburatoren er nok lidt stor. jeg er ikke helt sikker på om den kan sidde der, medmindre man laver en studs selv.
Men der er fart på sættet hvis du får det sat på.
Du kan jo bare købe en cylinder med stempel uden plumb, og se om det ikke er nok til at stille dig tilfreds.
Dysen sidder inde i bunden af din karburator.

Kommentar
Fra : gandhi2

Dato : 02-03-06 22:00

hey du kan jo også gøre deet på den gode gammel metode du kan sæt en gearing på feks. foran kan du sætte en 18 tands og bagpå en 30 tands så kan du godt køre lidt hurtiger men den har så ikke så godt en optræk.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 03-03-06 09:15

Du kan ikke sætte en gearing på en 100% lovlig Puch Maxi.
Den kan ikke trække både knallert og person med kun 1 HK!!! Altså hvis du skifter gearing.
Skift cylinder til en uden plumbering.

Kommentar
Fra : bilfeldt

Dato : 07-03-06 20:08

hey... Tak for svarene, undskyld jeg har været lidt langsom til at svare.

NoShyGuy: Hvor meget ville sådan et sæt komme op på i heste? Kender du noget til det, for for mig ser det helt latterligt ud at tro man kan få maset sådan en
Indsugnings Studs ned i en puch maxi?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 08-03-06 08:39

Du vil blive forbavset over hvad man kan lave ved en Puch Maxi.

Jeg tror du bør købe det sæt som du så på først.
Det sæt der har 3,5 HK
Din motor er meget gammel, så det er nok ikke så smart at sætte et alt for stort tun på.
Du vil jo heller ikke have den til at køre 80-90 kmt vel?

Det billigste dukan gøre er at købe en standard cylinder uden plumbering og måske et planet topstykke.
Det giver rigtig godt i forhold til en standard puch.

Kommentar
Fra : bilfeldt

Dato : 08-03-06 21:03

Hej.

Altså lige nu køre min puch slet ikke.. Den gad ikke starte i morges, måske fordi det var ¤%& koldt, men ved det ikke

Men altså den skal bare køre 50, måske 60 i timen, og helst ikke larme så vildt meget..

Har det ikke mest at gøre med:
Kaburator - Har ligenu en lille rund.
Cylender - Har jeg halt boret, dvs. har fjernet plumben, men siden knak, så der sidder nu bare en lidt mindre plumb.
Topstykke - Har et der er planet.
Udstødning - Normal.

Skal jeg ikke lige til at opdaterer eller tager jeg fejl?

Kommentar
Fra : bilfeldt

Dato : 10-03-06 21:47

Hvad larmer mest? Jeg vil jo ikke få besøg af po%&#¤&et! ;)

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 10-03-06 22:17

Lydmæssigt, så skal du vælge den helt runde udstødning.
Den er meget lydløs, og trækker utroligt godt.

http://www.stctrim.se/product_info.php?cPath=53_171_663&products_id=272&osCsid=40d1a0ae333f00fe2df5cb6345ab92a4

www.stc-tuning.dk

Kommentar
Fra : bilfeldt

Dato : 14-03-06 20:14

Er det ikke den der er med i sættet?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-03-06 20:48

Jeg ville vælge den runde udstødning + ud med plumben + to ekstra tænder på forreste kædehjul. Det giver mellem 50 og 60. Og Den larmer bestemt ikke så vildt.

Nemt og billigt

Kommentar
Fra : pollepot01

Dato : 19-03-06 22:11

dette tun skulle nok kunne gøre tricket

Kommentar
Fra : bilfeldt

Dato : 22-03-06 20:09

ja men så ryger der jo noget af optrækket... :(

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-03-06 08:42

Hvis du vil køre 50 uden at geare lidt kommer omdrejningstallet til at hedde 5000 o/min. Og du ville jo helst ikke tale med strømerne. Derfor gearer du lidt op. Ligeledes sparer dette benzin. Og optrækket på en maxi forringes kun marginalt af to tænder foran.