/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilken Dell PC?
Fra : Grimstrup
Vist : 509 gange
100 point
Dato : 26-02-06 21:08

Jeg skal have en Dell PC ( at foreslå andre vil være tidsspilde).

Den skal bruges til noget gaming, mest World of Warcraft, Dungeons and Dragons når det udkommer, eller ældre spil som Diablo, Max payne osv. Jeg vil have et rigtigt grafik kort, ikke noget integreret haløj da jeg da har hørt det ikke er godt når man skal spille! Er det sådan en her jeg skal ha:
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/latit_d810?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Så med 1024 ram selvfølgelig? Eller er der bedre løsninger? nogen der ved der er noget galt med denne? Andre kommentare som ikke handler om at jeg skal købe et andet PC mærke:)?

Kommentar
Fra : polles

Dato : 26-02-06 21:18

øhh for lige at være sikre hvad vi snakker om
Det link du sendte er til en bærbar, for før vi snakker vidre skal vi vide om du vil have en pc eller en bærbar :

Kommentar
Fra : polles

Dato : 26-02-06 21:21
Kommentar
Fra : Grimstrup

Dato : 26-02-06 21:37

Ja det er selvfølgelig er det en bærbar når det er sådan en jeg linker til

Kommentar
Fra : polles

Dato : 26-02-06 23:00

ja bortset det ikke er nogen selvfølge, når du skriver pc i din tekst :)
og netop fordi du begyndte at snakke om særskildt grafikkort istedet for onboard.

Udover at det sidste års tid er grafikortene blevet ret hæftige til bærbar og kan fatisk fyre nogle fede spil af flyende og i pæn høj opløsning. Det er sådan med bærbargrafikkort at dem kan du kun få med onboard grafikkort. Man skifter ikke lige grafikort i en bærbar. Der imod havde vi snakket en stationær pc ja skulle du være opmærksom på det med onboard etc.
Nu spørge jeg måske dumt, men køber du din bærbar for at kunne spille på den eller skal du også bruge det at kunne være mobil ?? For ellers ville jeg da anbefale dig at kigge på en stationær fra DEll hvis du skal bruge den hovedsaggeligt til at spille på. Men derudover ser den maskine du vælger sådan set fint nok ud, bare du ikke forventer at om et år så kan du spille de helt nye spil. Dem du selv nævner kan sagtens køre. hvis du tager den med ATI MOBILITYTM RADEONTM X600 tænker her på world of warcraft. Men superspillemaskine bliver det aldrig, da er du nødt til at gå i Stationær pc.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-02-06 23:04

En megafed bærbar og lige for at drille.
Hvorfor skal det absolut være en Dell.

Hvis jeg nu smider et link til en virkelig kvalitets bærbar til sammpris, måske endda lidt billigere med indbygget Blutooth og indbygget 1,3mega pixel webcamera. Den har jeg lige selv købt og det er en virkelig kvaliklat. Vil du så være intereseret.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 27-02-06 07:27

Polles - Lige for at slå det fast: en bærbar er OGSÅ en pc, da pc står for Personal Computer, og det kan en bærbar lige så vel være som en stationær.

Og til Grimstrup - Den bærbar er særdeles velegnet til en der lige skal have den med på farten. Det er latitude modellerne generelt, netop fordi de ikke vejer eller fylder særlig meget. Dog føler jeg at man hurtigt kommer til at betale for denne gode, og i nogle tilfælde for meget, hvorfor jeg derfor beder dig om at kigge på deres Inspiron modeller. Jeg sidder pt. ved sådan en (model 6000) og er utrolig glad for den. Nu bruger jeg den dog også næsten som en stationær (den står faktisk samme sted dag ud og dag ind), men jeg er glad for jeg lige kan snuppe den under armen. Inspiron modeller vejer lidt mere og er lidt større, men der er til gengæld mere power for pengene. Jeg kan anbefale dig denne model (6000), da den er dejlig robust og stabil, og du kan konfigurere den til at være en "super" bærbar.

Og så lige en ting: Der er intet i vejen med DeLL. Alternativet er en IBM, men det er ALT for dyrt i forhold til DeLL og andre mærker. Men HUSK at gøre brug af deres servicetilbud. Det er altså dejligt, at når man har smidt karamelsovs i tastaturet, at de bare kommer med en ny computer!

Kommentar
Fra : Grimstrup

Dato : 27-02-06 13:32

Jeg har en stationær pc allerede, den kan køre det mest nødvendige af spil, så det jeg skal have er en bærbar jeg kan tage med til forelæsninger og tage noter på, men synes også at den skal kunne bruges til spil så jeg kan tage den med rundt til venner og spille lidt:) Jeg kigger lidt mere på det, så kommer der nok et spørgsmål til senrer;) Nej det er der faktis allerede.. gør det nogen forskel hvilken skærm man vælger, udover opløsning selvfølgelig?

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 100 point
Dato : 27-02-06 18:56

Ja, det har bestemt noget at sige... Opløsningen alene siger sig selv at der er en forskel, men også i kvaliteten af skærmen (tydeligheden, hvis man kan sige det). Jeg kører med en 15,4'' widescreen WSXGA+ med 1680x1050 i opløsning. Jeg er meget glad for valget, da jeg har set hvordan den "normale" skærm som medfølger ser ud. Dog er der visse ting som ikke egner sig til widescreen, men her kommer der bare to sorte bjælker ud i begge sider af vinduet, og dem ligger du faktisk ikke mærke til. (Det er mest i spil dette sker)

Men det har en hel del at sige, og jeg kan anbefale den som jeg kører med.

Godkendelse af svar
Fra : Grimstrup

Dato : 18-04-06 11:15

Tak for svaret ostemanden.