/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Til Mone.
Fra : IceCap
Vist : 420 gange
100 point
Dato : 24-11-02 21:58

Lige 100 points for et godt link! Thanx!! Smid et svar/kommentar og få dine point.

Accepteret svar
Fra : Mone

Modtaget 110 point
Dato : 24-11-02 22:29

Hej IceCap.

Det er et meget sødt træk.

Men det behøver du da ikke, vi er her jo for at hjælpe hinanden,
og det er godt nok for mig.

Venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : kanduolsen

Dato : 24-11-02 22:33

Lige mine ord Mone

Vi var jo klare over at vi ikke fik de points

mvh
Kanduolsen

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 24-11-02 22:54

Ja nemlig Kanduolsen.
Jeg syntes det er et Kanon navn du der har fået "banket ned.

Nu ved jeg ikke om du fik set det sidste jeg skrev inden spørgsmålet blev lukket.

Men hvorfor jeg skrev at den hed "Livet er et kort sekund" er fordi jeg inde på denne side, ca. midt på siden, under en tegning, et billed og efter sangen, der står der faktisk at den hedder sådan.

Men det skal nu ikke skille os ad, for IceCap fik svar på sit spørgsmål, og det er jo hovedsagen. Så pyt med titlen.

Venlig hilsen
Mone

Godkendelse af svar
Fra : IceCap

Dato : 24-11-02 22:58

THX.....

Kommentar
Fra : kanduolsen

Dato : 24-11-02 23:53

Hej Mone !
THX
Fik ikke kommenteret det sidste spørgsmål
Mener at du har ret, at den hedder "Livet er et kort sekund"
Jep...
mvh
Kanduolsen

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 25-11-02 00:03

Nu er jeg jo altså ikke så klog så det gør noget indenfor dette med forkortelser.

Så nu er det min tur til at stille et (måske dumt) spørgsmål. Men jeg har altid lært at der ikke findes "dumme" spørgsmål, kun "dumme" svar, så det holder jeg mig til. ))

Undskyld men!! hvad betyder THX???? ;o(

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 25-11-02 00:06

Ohhh, jeg tror jeg måske alligevel har forstået det,
det står for THANX ik'?? eller er jeg helt gal på den?? **SSS*

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 25-11-02 18:17

hejsa, nu da jeg har købt spørgsmålet her, kan jeg jo ligeså godt blande mig, især da der nu er kommet et nyt spørgsmål, som jeg tilfældigvis ved noget om..hehe

thx kan ganskevist bruges som forkortelse for thanks, men THX er opfundet af George Lucas som er manden der har lavet Starwars filmene, THX blev første gang anvendt i 1983 i filmen: Return Of The Jedi , men selv om THX har noget med lyden at gøre, er det ikke et lydformat, men en godkendelse af en lydsystem, som opfylder de krav som George Lucas har stillet dertil. Således er bla. mange biografer herhjemme, der har THX anlæg, og de levere altså en imponerende flot og fantastisk lyd. det kan også lige nævnes at højtalere fra Jamo, også er godkendt til THX.

Nu ved jeg ikke om dette overhovedet interessere jer, det mindste, men nu har jeg altså bragt det videre.

THX :) fordi jeg måtte besvare det.

hygge og pas på jer selv, hvorend i er.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 25-11-02 20:52

Som du korrekt selv ræssonerer dig frem til, er THX i dette tilfælde en forkortelse af Thanx.... I denne sjat og smstid, har jeg vænnet mig til at pynte lidt på sproget - det giver lidt street cred på en måde.

Mht. Lucas' THX vil jeg lige tilføje, at det er en certificering af netop lydanlæg helt fra udstikket i lydkilden over kabler/forstærkning og i sidste ende højttalerne, således de lever op til Lucas' meget strenge krav, ikke alene elektronikken, men også akustikken i selve lokalet hvor lyden afspilles ligger under for hans helt specielle og meget vellydende krav.

Og en anden ting, Jamo laver THX godkendte højttalere, men det er ikke alle Jamos højttalere, der er certificerede - går ud fra, at det var det du mente Melander?