/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
lave et broderi af et billede
Fra : freeeeeeeen
Vist : 10341 gange
300 point
Dato : 26-02-06 19:55

hejsa jeg har et billede af en solsikke jeg gerne vil have lavet til at broderi er der nogen der kender til et program der kan lave det og finde ud af farver og alt det der.det skal helst være freeware program.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 26-02-06 20:05

læg et ternet ark ovenpå i et tegnepogram , og print det ud
så vil det være delt op på samme måde som et broderimønster , så er det bare med at finde de rigtige farver til de enkelte tern , der må du prøve dig frem

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 300 point
Dato : 26-02-06 20:08

Jeg har et program, jeg kan sende til dig.

Hanne

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 26-02-06 20:31

hej hanne
du må meget gerne sende det program min mail er fren@mail.dk kan det også finde ud af farverne eller er det manuelt

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 26-02-06 20:38

hej hanne
eg kan også sende dig billedet hvis det er nemmere

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-02-06 21:13

Hvis du tager dit billede og ændrer opløsningen til 20 pixels/inch, så får du et "ternet" billede, som du måske kan bruge.
Jeg prøvede det med solsikken i din profil.
De allerfleste billedprogrammer kan ændre opløsningen på et billede.

Hvis du synes, at farverne er for uskarpe, så kan du give billedet mere kontrast inden du ændrer opløsning. Det er også noget, de fleste billedprogrammer kan.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-06 00:36

http://www.csolve.com.au/index.php/selectedContent/534214840?PHPSESSID=c81ca7eaaac5f6bc56cfe746b202d61c

min bedømmelse - stort set de fleste billedprogrammer kan klare opgaven

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-02-06 06:18

Brothers program PE design klarer opgaven.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-06 09:44
Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 27-02-06 22:40

hejsa
de programmer i har linket til indtil videre ser ok ud men koster penge.jeg venter lige og ser om ikk der er nogen der har kendskab til et program der er gratis

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 27-02-06 22:44

tegneprogrammer kan nok klare det meste så bare i demoudgaven af pcstitch at den også viser hvad for nogle farver der skal bruges.og det er det jeg søger.jeg hæver lige med lidt flere point måske det fremmer lidt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-02-06 07:41

Hvilke farver der skal bruges? Hvis du mener garnfarverne, så er det da bare at printe mønsteret (..eller dele af det) ud i en fornuftig størrelse. Gå ned til din forhandler og finde de matchende farver.

Hvis du mener hvilke farver der vises på skærmen? Så kan du finde deres farveværdier i tegneprogrammet eller med dette lille program : http://www.freedownloadscenter.com/Web_Authoring/HTML_Color_Pickers/HTMLcolor_Download.html

..eller et af de programmer du finder længere nede på samme side

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-06 08:16

helt ærligt...

camillasmoster har tilbudt dig et program du kan bruge ganske gratis - du svarer ved at ville sende hende billedet -øhhh ???????

Hvilke farver der skal bruges kan ikke være nemmere - de fremgår jo af sig selv. (også i det program jeg linkede til)

hvad er problemet ??????????

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-02-06 12:33

Hvis du har et billedbehandlingsprogram, så kan DET sandsynligvis også lave det, du har brug for. --Og så slipper du for at skulle sætte dig ind i et nyt program...

---Jo færre pixels pr. inch du ændrer dit billede til, jo større "tern" får du på billedet.

Så printer du billedet ud og går i en butik og får dem til at hjælpe dig med at finde de rigtige farver.

For at lave billedet skal du tage stilling til forskellige ting:
Hvor mange forskellige farver ønsker du i det færdige broderi?
Og hvor stort ønsker du, at det færdige broderi skal være? Taler vi om et billede til en tændstiksæske eller er det et større væg-broderi på måske mere end 50x60cm?
Jo større det færdige billede skal være, jo flere pixels skal der være pr. inch.

Men det er ting, der kan indstilles med et almindeligt billedbehandlingsprogram.

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 28-02-06 14:20

hej jeg vil lige sige at jeg har oplyst min e-mail til camillamoster så hun kan sende det program til mig men jeg har intet modtaget i nu smiler

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-02-06 19:31

Jeg har sendt det afsted, men fik det lige i snotten igen - jeg prøver igen

Kommentar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 28-02-06 19:58

hvor stort er de program hvis det er for stort skal det sendes over messenger

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 28-02-06 20:51

Her er en anden måde at gøre det på:

http://www.tips-og-tricks.com/tippet/222

-- hvis du synes "Pcstitch" er for besværlig at have med at gøre

Godkendelse af svar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 28-02-06 21:06

Tak for svaret Camillasmoster.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-02-06 21:11

Så lykkedes det!

Jabadabaduh!

Kommentar
Fra : anne-marie

Dato : 28-10-06 17:09

Hej camillasmoster
jeg har set at du har skrevet at du har et program til at man selv kan lave mønster til at brodere. må man spøger hvad det hedder har ledt efter sådan et længe.