/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvilke programmer køre på X64
Fra : 4u2
Vist : 676 gange
200 point
Dato : 26-02-06 11:58

Nyt spørgsmål angående

Windows XP Pro. x64 Version

Hvilke Programmer kan kørre på denne platform i 64 bit.. ????

Hvilke programmer kan kørre på den i 32 bit. ????

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 200 point
Dato : 26-02-06 22:50

Alle almindelige windows programmer afvikles som 32 bit applikationer.

Alle dedikerede 64 bit programmer kører 64 bit - herunder CAD softwaren SolidWorks her i løbet af dette halvår.

Der er som sagt et par antivirusprogrammer der kører 64 bit - der er som du sikkert har set, en Internet Explorer på din PC der også er 64 bit.

Flere og flere device drivere findes til 64 bit .... der er ikke så vidt jeg ved nogle mainstream windows programmer (officepakken) eller spil for den sags skyld der udnytter muligheden for at adressere helt op til 8 TB hukommelse Ikke endnu.....

Godkendelse af svar
Fra : 4u2

Dato : 16-06-06 17:09

Tak for svaret berpox.