/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Hjælp til at finde en pykolog
Fra : happy1
Vist : 343 gange
50 point
Dato : 26-02-06 04:33

Hej
jeg er enlig mor med et barn på 11 år. Mig og min søn er ved at slå hinanden ihjel. Det er måske meget groft sagt, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal tackle problemerne. Jeg står helt helt alene med ham. Ingen familie og ingen venner. Jeg har besluttet mig at søge hjælp hos en god psykolog, derfor vil jeg gerne høre om De vil anbefale en god pykolog, der har erfaring med skilsmissebørn og problemer. Jeg bor i kbhs område, det vil være dejligt hvis det var en, der kender en god pykolog, der har arbejdet med skilsmisse og problemer med børn og voksen. I må gerne skrive direkte til min mail adresse, som er happy1@ofir.dk eller mimi2@ofir.dk

på forhånd tak
venlig hilsen
happy1@ofir.dk

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 26-02-06 06:36

Tag kontakt til din søns lærer, hvis du har problemer i forholdet til din søn kunne man også forestille sig, at der var adfærdsproblemer for din søn i skolen, og der derigennem kunne skabes kontakt til en børnepsykolog.
Du kan selvfølgelig også have brug for en psykolog, så det kan være vejen frem. Held og lykke med det.

qfha

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-02-06 09:12

Måske er der også noget nyttigt at hente hér :
http://www.drphil.com/articles/category/4/

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 26-02-06 12:29

Hejsa.

Jeg taler af egen erfaring.
Du skal bede om en samtale med klasselæreren.De kan få lavet en "henvisning" til skolepsykologen, hvor evt. problemer i skolen kommer med.
Så skal du have en snak med skolepsykologen,der kan fortælle dig hvad han/hun kan gøre for din dreng. Der vil sandsynligvis blive lavet nogle tests på ham, for at se, om der skulle være andre problemer, men derefter kan du/han får de redskaber der skal til for at komme ovenpå situationen.
Du skal selv gå til din læge og snakke med ham, så han kan lave en henvisning til psykologhjælp til dig.
Yderligere kan du gøre det ( og det er ret klogt) at rette henvendelse til kommunen. I kan få en hjem på besøg, der kommer og snakker med både din dreng og dig. En slags familieterapi.
Det ville måske også være en god idé at inddrage faderen i det. En skilsmisse er jo også hans ansvar. Det er de voksne der vælger, så må i hjælpes med at støtte om drengen, hvis det er muligt.
Hvis du vil, kan du skrive privat til mig. Jeg har været gennem det samme i større eller mindre grad med mine børn.
Held og lykke

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 26-02-06 12:35

Jeg synes måske du skulle overveje at søge på www.psykologkontakt.dk der har jeg selv fundet min psykolog, det er dog i Århus hun bor, men hun er nok den bedste jeg har gået hos. Du kan søge på forskellige kritierier osv.

Jeg valgte tre ud, som jeg synes lød ganske OK, og skrev dernæst til dem, og fik svar tilbage fra to, hvor af jeg så fik en samtale hos dem begge, og dernæst valgte.

Jeg er ganske tilfreds med mit valg, og det er min erfaring, at andre der har brugt denne side, også har fundet nogle gode psykologer :)

Ellers som andre siger, få skolepsykologen, men jeg synes bare sjædent de er til meget nytte, så måske du skulle overveje en privat psykolog, selvom det er noget dyrere, da du selv skal betale her, det skal du ikke hvis det er gennem skolen.

Hvis du går ind på den side, så vælger du at du er klient, og søger psykolog, dernæst vælger du område, og så kan du udspecikificere dine kriterier yderligere ;)

Held og lykke.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 26-02-06 12:38

Når det er et barn man har med at gøre, er det en klar fordel, at samarbejdet sker med skolen.
De skal også helst være i stand til at støtte op om ham.
Det er ALLE voksne omkring drengen der skal være med.
Det er nok lidt sværere med en privat psykolog.

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 26-02-06 12:43

Det vil en privat psykolog sagtens kunne klare også, det er bare et spørgsmål om at bede om det.

Min erfaring med skolepsykologer er ikke ligefrem den bedste. Oftest ved de slet ikke hvad de har med at gøre...

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 26-02-06 12:50

Jeg har selv stor erfaring med skolepsykologer. Det er ofte en spørgsmål om det dybe samarbejde mellem de voksne der er problemer med, når det går galt. Som voksen skal man jo være åben for den muliighed, at man gør noget forkert, der skal rettes op på.
Vi prøver jo alle at være en god forælder.

Det ville i hvert til fælde være meget dumt ikke at tale med skolen først, så man er klar over problemets omfang.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 26-02-06 15:51

Jeg kan også kun tilslutte mig de andre, men ring direkte til skolens psykolog. Jeg har prøvet den med at gå gennem lærerne, og de var bestemt ikke til meget gavn, da de var med til at vedligeholde de problemer der var med min datter.

Mangler du råd og støtte fra andre single forældre, så er skulle du prøve at besøge forummet herinde www.singlemom.dk som er landets største side for enlig forældre.

Dr. Phil er jeg bestemt også stor fan af mulberry.....