/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Fuckin Perker....hvem synge
Fra : ziggy99
Vist : 13325 gange
100 point
Dato : 26-02-06 00:04

Hvem synger/rapper på dette nummer

http://www.danishmuhammedcartoons.com/ApologyDansk.html

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 26-02-06 00:11

Hmmm...ved stadig ikke helt, hvad jeg skal synes om sangen. Hørte den første gang ved en tilfældighed på nettet for 4-5 år siden, og dengang som idag er jeg i tvivl om, om sangen ER racistisk eller ironisk. Uanset hvad er sangen dog utrolig catchy.......

Som jeg husker det tilbage fra omkring år 2000 var sangen en ren undegrunds-internet sang lavet af nogle lalleglade amatører, og det er i hvert fald IKKE en officiel udgivelse.

Men stadig: Dilemma...(Og i parentes bemærket er siden, der er lavet, da til grin)

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 26-02-06 00:23

Har fundet en gammel debat på kandu ang. emnet, hvor det blandt andet rygtedes at Johnni Hansen og Pia Kjærsgaard stod i kulissen til nummeret. Sidste kommentar var dog denne:

"Pia K. og Johhny Hansen har intet som helst med nummeret at gøre. Det
er lavet af to drenge, som på et tidspunkt blev sat i forbindelse med
div. pladeselskaber. Der var vist snak om at genudgive nummeret uden
vokal.

Iøvrigt nævnes det i starten af nummeret, at det er en "ironisk
fortælling"... om man så finder det morsomt, er en helt anden sag"

Sangen er lavet af "kunstneren" Skinhead Preben...Og kan muligvis stadigvæk findes på diverse semilovlige fildelingstjenester

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 26-02-06 00:27

Enig, den er da grotesk,men jeg var ikke klar over om den er "ny" eller komponeret til lejligheden..havde forestillet mig noget i retng af "Banjo´s Likørstue" men min datter siger, at det ikke er dem...hun er fan af dette "band" og har alt med dem

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 26-02-06 00:37

--------------------------------------------------------------------------------
"Har fundet en gammel debat på kandu ang. emnet, hvor det blandt andet rygtedes at Johnni Hansen og Pia Kjærsgaard stod i kulissen til nummeret."

Ok, hvorfor refererer du så ikke til tråden?

"Iøvrigt nævnes det i starten af nummeret, at det er en "ironisk
fortælling"... om man så finder det morsomt, er en helt anden sag"

ihhh, du har ører, hvor interesant

"Sangen er lavet af "kunstneren" Skinhead Preben...Og kan muligvis stadigvæk findes på diverse semilovlige fildelingstjenester"

Meningen med Kandu.dk er jo at give svar, men at referere fra teksten har jo ingen værdi!! og "muligvis på diverse semilovlige fildelingstjeneste" er jo en gang tankespind der kan bruges til nada

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 26-02-06 00:50

Hvorfor havde jeg lige fortjent den galde? Du må da VIRKELIG undskylde at jeg sidder her en lørdag aften og prøver at hjælpe dig med det, jeg nu kan......
Magen til reaktion skal man da lede længe efter....

Selvom du ikke har fortjent det med din mildt sagt dumme udmelding, vil jeg da svare på dine sidste tre spørgsmål:

1) Fordi tråden i sig selv var en uinteressant diskussion med gisninger, hvor hovedpunktet kom i citatet derfra.

2) Den omtalte bemærkning var altså fra et citat fra debatten (Man kan jo vælge at følge "Gåseøjnene" og deraf se, hvor citatet slutter - sådan plejer man at gøre), og ikke MIT udsagn. Kan måske godt se, at det ikke var relevant for spørgsmålet, men klippede bare hele slutningen af indlægget ud. Men JO, jeg har skam ører.....

3) Endnu engang var det ment som en hjælp, hvis du havde lyst til at fremskaffe nummeret. Der er sikkert ikke copyright på nummeret, men om du/andre vil søge på de nævnte tjenester er vel op til ens egen samvittighed bla. bla...

Jeg tror heller jeg må smutte i seng, det er nok tid bedre brugt end at sidde og forsøge at hjælpe en natgnaven kandu'er...

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 26-02-06 01:08

Altså..nok engang Dette forum befolkes af menneker, som vil hjælpe..tak, tak og atter tak, men oplysninger der ingen veje fører er altså uden betydning.

Hvad har du hjulpet med:

"En uinteressant diskussion med gisninger"

Jeg har ikke bedt om muligheden for at downloade nummeret ...kun om identiteten på sangeren/bandet og det er symtomatisk for dette forum, at der ikke svares på spørgsmålene, men blot gives formaninger og tanker som alle selv kunne have gjot sig

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-02-06 01:17

Hej ziggy99.

Lad dog være med at være så eddikesur!

Nu fik du i hvert fald at vide at emnet har været diskuteret før, her på kamdu - ikke?

Jamen så var det da en smal sag for dig at søge på det selv.

Værsågod:

http://www.kandu.dk/search.aspx?grpid=20209&ss=fucking+perker&sa=7

Vh Dorthe

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 26-02-06 01:23

Fed sang

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 26-02-06 01:42

Hej ziggy99.

Ihhh tak Dorthe, men hvad skal jeg bruge det til?

Det er fint at kunne referere til en gammel tråd, men det løser ikke spørgemålet.....vel

Og ja, jeg har googlet det og det er nok derfor jeg stiller spørgsmålet

Og nej jeg er sgu ikke sur....bare fustreret over at "eksperter" ikke er til nogen hjælp, men synes at alle tråde er smalltalk og til for at give udtryk for egne holdninger.

Og ja, jeg er selv faldet i den grøft, der hedder smalltalk, men der er bla. bla..o.s.v

Og Reset...ja jeg finder den også ganske morsom

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 26-02-06 03:41

Kunstneren er, som kazistuta skriver, Skinhead Preben. Sangens titel er "Du er en fucking perker"

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 26-02-06 04:55

Det er rigti som postkort siger.
Men Skindhead Preben er nok en "figtiv" person, derfor kan man ikke finde andre numre han har lavet.
Ligesåvel som sangen om Skibberbent....også bare lavet af en ukendt "kunstner" og så uploadet på nettet.
Du har vel hørt denne: http://www.nerdherdstudios.com/flag/ syntes den er sjov, og jeg mener ikke den er rasitisk.

Kommentar
Fra : smor20

Dato : 26-02-06 09:43

Hej ..

Det er Nunze vs. Nazi Preben der synger den.. den hedder som man kan høre Du er en fucking perker ...

Kommentar
Fra : smor20

Dato : 26-02-06 09:46

Hmm ps.. jeg har den hvis det er en du gerne vil have

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 26-02-06 10:53

Ziggy99> Træk lige vejret inden du falder om... Meningen med kandu er at hjælpen hinanden!!! Giver man det præcise svar er det da nummer 1; MEN, gives der oplysninger som nu her i denne tråd er det da op til trådsstarteren selv at går i gang med at lede ud fra de oplysninger man har fået; Kandu er jo ikke en børnehave, hvor man bliver holdt i hånden hele livet. Let selv rø... Det er det du har google til...
Citat
Ziggy99 skrev: Altså..nok engang Dette forum befolkes af menneker, som vil hjælpe..tak, tak og atter tak, men oplysninger der ingen veje fører er altså uden betydning.

Hvad har du hjulpet med:

"En uinteressant diskussion med gisninger"

Og hvis du er så pisse utilfreds med en måde der hjælpes på herinde, hvorfor spørg du overhovedet til at starte med.??

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 100 point
Dato : 26-02-06 11:21

http://www.anden.dk/dynamicpagew.asp?page=4&itemid=180

Her er så et svar direkte på spørgsmålet

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 26-02-06 12:30

Det er på ingen måde "en ironisk fortælling" Det er ren racisme og det er overhovedet ikke humoristisk. Det er lige præcis sådan noget der får indvandrere til at hade danskere. Skam jer, hvis I synes det er "grineren".

U.

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 26-02-06 12:50

Trine08: Du skulle tage at bruge din tid på at lære at stave i stedet for høre sådan noget forbandet lort, som du linker til.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 26-02-06 13:11

upyoursmate> Hov Hov du....

Godkendelse af svar
Fra : ziggy99

Dato : 26-02-06 16:20

Tak for svaret sverola. Så skulle den ged vist være barberet
Ziggy99

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-02-06 16:42

Sangen fra Trine er fandme okay. Bortset fra et enkelt ord (tumor) så er der sq intet som helst i den sang, der ikke er som det skal være. Tak for den Trine

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 26-02-06 18:02

selvtak ziggi.............Der er nu ingenting som en nybarberet ged

Kommentar
Fra : Greeneyeddevil

Dato : 26-07-07 01:47

Nu ved jeg godt det er en gammel tråd jeg ripper op i men alligevel ;O

Jeg har siddet og læst en del om denne sang....

Nogle hævder at der har levet en skinhead preben som blev dræbt ...

Dj Freedom
Banjo's Likørsture
Gramsespektrum
Anden
Nazi Preben
og mange flere har fået æren eller skylden for dette nummer ...

Men den sande historie er at det er DJ Numez der har lavet denne sang ... hans rigtige navn er Jomas Nielsen (og nej ikke jonas).

Denne dreng / Unge mand er dog ikke aktiv særligt meget mere men kan dog findes på my space, hvor han dog ikke har nogle numre af denne karakter, desuden har han vist også lavet en masse andre sange som skulle være fligtigt oploadede på fjolletobak.dk.

Denne fortælling er ment ironisk og er lidt en tilbage syn på indvandre syn, så er mystikken om dette nummer vist opklaret :)

/Greeneyeddevil

Kommentar
Fra : ABsan

Dato : 24-02-12 18:47

Jeg ved godt men der synger og rapper har gået i folkeskolen med ham for 20 år siden. Men har ikke set ham siden