/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha 4g renovering
Fra : Mariusklausen
Vist : 416 gange
150 point
Dato : 25-02-06 22:23

Hej
Jeg har en yamaha 4g som jeg gerne vil renovere motoren på, da der er kommet en del slør i krumtappen. Jeg køre med en 43 alu cyllinder og 16 mm karburator. Derfor vil jeg høre om hvilke dele jeg ska bruge for at renovere motoren fx krumtap og lejere og hvilken kvalitet de skal købes i.
Jeg har aldrig prøvet at skille motorblokken af, så jeg vil høre om der er nogle, som kan give en kort beskrivelse af hvordan man skiller motoren af så man undgår at gearkassen ligger ud over hele gulet.

Venlig hilsen Marius

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-02-06 00:48

Man skal have en del viden for at gå i gang, så du skal nok tænke dig om en extra gang.
Ledninger, karburator, cylinder, stempel, udstødning af, og motoren nedenud.
Sidedæksler, magnetsvinghjul, kickstarter, kobling af.
I koblingssiden skal man yderlig skille ad for at komme ind til simmerringen.
Skil motorblokken ad, og skift de 2 hovedlejer, og de 2 simmerringe.
Smør alle gevind, sæt nye pakninger overalt, og nyt rulleleje til stempelpinden.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 26-02-06 10:36

Hvis du ser under Tips & Tricks" så finder du en guide til "Skift af krumtap" som jeg har lavet.
Den kan du godt bruge til dels, på en Yamaha 4g.
Ind i krumtap huset er de rimelig ens.
Sørg for at holde godt øje med hvordan gearkassen vender, når du tager den ud.
Når den skal sættes i igen, så skal den sættes i komplet, samlet i dine hænder, så du montere hele gearkassen på en gang.

Hos Thansen finder du "Motor hovedrenoveringssæt, mellem SUPER"
http://www.thansen.dk/product.asp?c=663325773&n=1706571904&pn=1706573731
Det koster 999,- og indeholder alt det du skal bruge.
kvaliteten burde være i orden. (se dog efter om boltene er lavet af aluminium, er de det, så er det svage og knækker let)

For en god ordens skyld, så allier dig med en der har prøvet det før!
Jeg prøvede det for første gang som 16årig for næsten 10 år siden, og det er lidt af et projekt at kaste sig ud i!

ps. VEND KRUMTAPPEN RIGTIGT FØRSTE GANG!!!!!

Kommentar
Fra : hva_satan

Dato : 15-04-06 16:00

jeg har en værkstedshåndbog........jeg ka sende den med email....

Kommentar
Fra : Mariusklausen

Dato : 18-04-06 11:04

Hej..

Hvis du vil sende den vil jeg blive meget glad.

Min mail er markla@vtsstudienet.dk

Hilsen Marius

Kommentar
Fra : hva_satan

Dato : 21-04-06 14:31

r sendt.....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-04-06 17:04

Måske en af jer kan sende en til: pallespost@gmail.com
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 21-04-06 20:24

Send også gerne en til mig... evt. kan du sende den til mig palle, hvis du modtager den.

curmit1@hotmail.com
Hvis jeg ikke kan modtage den, så evt. bare et link til den.