/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ændre ikoner...
Fra : Gato
Vist : 543 gange
75 point
Dato : 25-02-06 21:55

Jeg skal have ændret mine ikoner på skrivebordet.. Under selve ikonet er der en tekst, og i øjeblikket er der en blå boks om denne tekst.. Jeg vil gerne have det til at være gennemsigtig, så man bare kan se baggrunden.. Har prøvet at gå ind i egenskaber - udseende - effekter og så enten clearType eller standard, men det virker ikke, de forbliver blå kasserne.. Også selvom jeg genstarter computeren.. Hvad skal jeg så gøre?!?

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 25-02-06 22:27

Du er på vej... blot skal du ikke vælge clear Type, men under effekter vælger du skrivebord, hvorefter der er en del valgmuligheder. Du bør prøve at vælge klassisk udseende - mursten - og derefter effekter med de deraf nye muligheder som kommer via skrivebord.

Kommentar
Fra : Gato

Dato : 25-02-06 22:42

Jamen det kan da ikke passe, at man ikke kan ændre det, når man har windows XP-layout??

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 25-02-06 23:43

Opskriften er følgende:

Højreklik Denne Computer og vælg Egenskaber
Vælg fanen Avanceret - Ydeevne - knappen Indstillinger
Sæt flueben i boksen Brug skygger til ikoner på skrivebordet
Klik Anvend og OK

//aaron

Kommentar
Fra : Gato

Dato : 26-02-06 00:09

der er allerede flueben i denne boks.. så det hjælper desværre heller ikke..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-02-06 09:19

højreklik på skrivebordet - egenskaber - udseende - vælg effekter og enten standard eller cleartype

husk at du måske skal genstarte.

du kan lige højreklikke på start og vælge egenskaber og klassisk version mens du laver om

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-02-06 09:48

hvis det stadig ikke virker så prøv at:
Højreklik et sted på skrivebordet og vælg "Arranger ikoner efter"
Klik på "Lås elementer med webindhold på skrivebordet" for at fjerne markeringen af punktet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-06 12:00

fandt du ud af noget ???

har lige set at visse laptops har flere indstillinger åbenbart - vidste jeg ikke

Kommentar
Fra : Gato

Dato : 28-02-06 15:07

nope det hjalp heller ikke..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-06 18:57

husker du at genstarte ????? (og efter ovenstående at: skrivebordet - egenskaber - udseende - vælg effekter og enten standard eller cleartype ) ????????

Kommentar
Fra : Gato

Dato : 01-03-06 15:51

JA

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-03-06 17:50

højreklik på skrivebord - arranger ikoner efter - er der flueben i "lås elementer med webindhold på skrivebordet" ???? det skal der ikke være i hvertfald - og effekter i egenskaber burde virke med enten standard - gør de her - eller cleartype - alt efter hvilken skærm og pc du har.

et tanke strejfer mig fra noget lignende - er du sikker på du ikke har spyware ???? Prøv at få scannet godt og grundigt - evt med hijacklog