/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Billig bil at køre i?
Fra : Always8382
Vist : 532 gange
20 point
Dato : 25-02-06 13:05

Hejsa Kandu-brugere...

Jeg har en forespørgsel for min fatter. Han mangler en billig bil at køre i. Vi snakker max indkøbspris på 20.000... Han havde selv forestillet sig Corolla, golf etc?... Nogle med ideer?, fordele?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-02-06 13:13

En Golf 2 på diesel.

Den går 19-20 km/l og ofte mere.

Og det er et stabilt køretøj, og billig i reservedele og nem at reparere på, hvis der en gang imellem går noget i stykker.

Og der kan fås en rigtig fin bil til 20000,-

mvh dova

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 25-02-06 13:55

Jeg har selv en Opel Kadett fra '90 stående der går 17km/l benzin hvis jeg kører pænt.
Den gav jeg 17000kr for...

(men husk at kigge efter rust på de gamle biler)

Kommentar
Fra : Hansen25

Dato : 25-02-06 14:19

Jeg ville foreslå en Peugeot 205 diesel, alt efter hvor meget han kører.... der kan man også få meget bil for pengene....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-02-06 19:53

Køb en corolla eller som dova siger,en golf diesel.Prøv og find en der er undervongsbehandlet og at det er fulgt alle servicer.
alimak

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 02-03-06 09:26

holder med alimak.

Køb en corolla.. har selv en 1.3 XLi fra 91.. har haft den i næsten 2 år, og der er kun blevet skiftet en gummimanchet til 400 i den tid jeg har haft den.. Min står så også i 25k men for 20 kan man sagtens få en fin bil.
DOG skal man huske at de corollaer har det med at ruste. Skærmkanter, paneler, tårne i bag og soltag(hvis der er det på) er nogle af de værste stedet. Men corolla er ellers en fin bil. Billig i drift og forsikring.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 02-03-06 09:39

Ja, det skal da også lige siges at min kadett til 17000kr skal skrottes nu. Efter 2½ år.
Hvis du vil have bilen skal holde længere end det, så skal du være meget kræsen hvad rust angår. Det gælder nok for alle bilmærker.
Helst find en "morfar-bil" der har stået i garage og været behandlet pænt. Det bedste er at have god tid når du kigger bil, så du kan sige nej til halv-gode tilbud og vente på den rigtige bil.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 02-03-06 10:36

Ja det bedste er en bil som morfar har haft helt fra ny, og som han (går jeg ikk ud fra har kørt "brian-kørsel" i. Bilen vil typisk være lidt dyre, men standen er nok også det bedre.
Få evt. en mekaniker med ud at kigge hvis du kender en. Han/hun bil kunne høre og mærke om motorn går som den skal, og kan du få bilen på en lift og kigge efter rust, kan vedkommende(hvis du ikke selv kan) nok også tjekke hvor slemt det står til.
Går du efter nysynet bil, slipper du også for ubehagelige overraskelser når bilen skal synes.