/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
80'erne vs 2006
Fra : croaks
Vist : 980 gange
500 point
Dato : 25-02-06 10:55

Kan du huske det fantastiske årti, hvor:

1. Vi troede fuldt og fast på at George Michael var hetero.

2. Vi stod gerne i en lang kø foran en telefonboks, hver gang vi ville ringe hjem.

3. Hockeyhåret symboliserede den moderne mand!

4. Sejlerskoen blev betragtet som både klassisk og tidsløs.

5. Permanent var trendy, både til ham og hende.

6. At eje en BALL trøje var lykken.

7. Dirty Dancing stjernen Patrick Swayze var supersexy.

8. En lycra tingest ved navn BODY fandtes i alle pigers skab.

9. Skulderpuder, jo større jo bedre, gav os en naturlig siluet.

10. Mascaraen skulle ikke være sort, men have samme farve som øjnene.

11. Alle madretter som indeholdt ananas hed noget med Hawaii.

12. Den heftigste forret var rejecocktail, og den sejeste drink var campari

13. Vi kunne ikke hoppe omkring når vi hørte musik, så hakkede pladen (LP'en).

14. Der fandtes et specielt møbel til steroanlægget.

15. Vi meldte os ind i bogklubber, musikklubber og vi samlede på utallige kort og billeder af popstjerner, idrætshelte og dyr.

16. Slettelakken var den nye revolution, der kunne rette stavefejl.

17. Gemacher og stor t-shirt var en helt naturlig kombination.

18. De aller flotteste plakater/billeder vi havde på væggen var af kyssende par i solnedgang, grædende klovne og galopperende enhjørninger.

19. Vi gik til aerobic med g-strengstrusser udenpå gymnastikdragten og syntes det var helt naturligt.

20. "Jeg skriver en check" var en helt almindelig replik.

21. Fastfood var det samme som en grillpølse med brød.

22. En jogging dragt var ikke en joggingdragt med mindre du havde hvide tennis sokker uden på buskerne, benvarmere på eller rullet bukserne op til midt på læggen.

23. En mus var et dyr.

År 2006, du ved at du lever i 2006 når:

1.Du taster en pin-kode ind på mikroovnen.

2. Du har 15 telefonnumre til en familie på 3 personer.

3. Du sender en email til den person, der sidder ved siden af dig.

4. Årsagen til at du har tabt kontakt til dine gamle venner er, at de ikke har en mailadresse eller en mobiltelefon.

5. Du har arbejdet ved det samme skrivebord i 5 år men under 3 forskellige firmaer.

6. Din chef kan ikke dit job.

7. Din frokost består af rå fisk som du spiser med pinde.

8. Du ringer til familien for at høre om de er hjemme idet du nærmere dig hoveddøren.

10. All reklame på tv har en internetadresse under.

11. Du får panik hvis du glemmer mobiltelefonen hjemme og vender om for at hente den!

12. Det første du gør når du står op er at gå online, før du tænder el kedlen til en kop hurtig pulverkaffe.

13. Du lægger hovedet på skrå når du ler.

14. Du læser dette og nikker og smågriner.

15. Du ved præcis hvem du skal sende denne mail videre til.

16. Du har for travlt til at lægge mærke til at nummer 9 i denne liste er væk.

17. Du måtte scrolle op igen for at tjekke at den faktisk ikke var der.

18. Og nu sidder du og griner for dig selv

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 510 point
Dato : 25-02-06 11:09

Nostalgi og forundring!!!

Kors, hvor verden dog forandrer sig på så få år...

Og kors, hvor var firserne grimme.... Og vi røg alle sammen lige i nettet

Tak for den rigtig gode opremsning, der bestemt har gjort lørdag formiddag lidt sjovere

Vaxen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-02-06 11:09

Lige i øjet

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-02-06 11:29

80'erne var dengang man var blevet rigtigt voksen og tog sit job alvorligt og så var det det årti hvor kollektiverne for alvor gik i opløsning og hash ikke længere var det slemme.....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-02-06 11:45

Og det var dengang, vi forstod, at uanset om jobbet gav prestige eller ej, så gjorde vi det ordentligt - dét kan man nemlig få stor gavn af senere - i prestige jobbet.....

Ohhh, vi holdt den slanke linie ved at danse disco døgnet rundt - hvis ikke Tordenskjold havde åbent, satte vi bare kassettebåndet i derhjemme. Den allebedsteste motion overhovedet.....................nah, det sku' da lige være.............. ...

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 25-02-06 12:26

Men det blev også kaldt fattig 80erne, det var en næsten umulighed at få et arbejde, fra omkring 83 til 90 var det bistanshjælp og lidt sort arbejde, det var en yderst fattig tid angående penge, de sidste dage i mdr. levede vi tit af tvebakker vi fandt inderst i køkkenskabet, men kærligheden blomstrede og der var stor sammen hold mellem venner og bekendte der havde det på samme måde.
80erne var kærlighedens årti, da vi ikke havde andet

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 25-02-06 12:33

80erne: At vi var så brølende usikre på os selv, at begrebet politisk korrekthed blev "opfundet (undtagen på Nørrebro).

2006: Nåhja - do do

Herlig liste !!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-06 14:01

Hmm? Tror sg jeg kom til at springe det tiår over? Eller osse var det 70.erne?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-06 14:02

Hmm? Tror sg jeg kom til at springe det tiår over? Eller osse var det 70.erne?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-02-06 14:06

I 80'erne tog man (de/vi unge) hensyn til hinanden og jorderede ikke hinanden ned i et fodgængerfelt eller på Strøget - og mange andre steder.

Dengang sagde man "undskyld" når man kom til at træde en anden over tæerne - i dag siger man "hov" og synes åbenbart ikke, at man har gjort noget galt

Lige for et kvarter siden så jeg en ældre dame, dårligt gående, blive hentet af en ung fyr (svigersøn?) og dennes (søn?) på ca. 8 år.

Knægten sad på forsædet, og "bedste" måtte mave sig ind på bagsædet, hvor der var fyldt op med alskens ting og sager. Hun havde selv et par fyldte bæreposer med og var nødt til at sætte sig på sine indkøbsposer og have benene trukket op under sig, fordi der stod et eller andet på gulvet foran sædet

Hva' f... bilder sådan en fyr sig ind?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-06 14:10

Han er nok fra 80,erne?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-02-06 14:21

Jow, og "offer" for dårlig opdragelse eller mangel på samme...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-02-06 15:55

Sjovt som den der "80erne vs. 2006" findes snart i alle tænkelige fora på nettet, og oprindelsen til den der fandt på det, har sikkert forlængst fortabt sig i Googles univers..

Jeg synes så mest, at opremsningen af 80er tingene målrettet går på de piger der var teenagere dengang, mens resten er et årti for langt fremme, og mere relaterer til 70erne

mvh dova

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 25-02-06 15:58

80erne? Jamn...det var da i går?

Helt ærligt, er det virkelig SÅ længe siden? *suk*

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-02-06 17:12

Prrrrtttt!

Man er altså ved at være gammell, når man har større glæde af fortiden end af fremtiden

Og når ungdommen står for skud, så kan man være 99.99% sikker på, at den/dem der udtaler sig - ikke længere tilhører denne gruppe.
Der er nærmest tradition for, at se sig sur på det man savner

Nummer 14 og 23 (80'erne) er der da vist ikke lavet om på!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-02-06 17:26

Fremtiden det er jo der man bliver ældre og mere moden - herrrrrligt. Man kan jo lære hele livet.

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 25-02-06 17:54

Det allerbedst ved 80'erne var at man var 20 år yngre.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 25-02-06 18:30

Citat
Fremtiden det er jo der man bliver ældre og mere moden - herrrrrligt. Man kan jo lære hele livet.

Jeps, der er INGEN vej udenom

Citat
Danmark skal som det første land i verden sikre borgerne livslang læring i netværkssamfundet

En national strategi for livslang læring skal omfatte læring i alle aldre og på alle niveauer: Førskolebørn, skoleelever, studerende, erhvervsaktive, ledige og ældre.

http://www.detdigitaledanmark.dk/htmlversion/indsats1a1.html

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-06 18:38

Hvad så med dem der aldrig lærer det? Hvad DET så end er? Ups jeg er vist en af dem der aldrig lærer det?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-02-06 19:51

Citat
Det allerbedst ved 80'erne var at man var 20 år yngre.

Ti stjerner for den bemærkning

Jeg vil være 25 igen....

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-02-06 20:02

Tuuuuudeeeeefjæææs!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-02-06 20:23

Jeg aner ikke hvad der foregik, jeg var vistnok gift dengang.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-06 20:33

Jeg var vist nok på højskole!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-02-06 02:46

Jeg var i genert.....

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 26-02-06 11:34

Jeg var lækkerbobbet teenagepige.... Weeee....

Den bedste og værste tid i mit liv..... Det er sgu hårdt at være teenager...Heldigvis var det ikke på mode at protestere så meget, så det var det fede liv uden at tage stilling eller at være sur på nogen...

Vaxen....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-02-06 12:12

vaxen - det var nemlig så'en.

Jeg var en sild, men vidste det ikke - skreg af grin, da jeg blev tilbudt at blive "gogo danser".

Næh do, knappet til, helt op over hovedet!

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 09-03-06 21:50

æv hvor ville jeg gerne have levet i 80'erne! Er født i 89, men lige nu er 80'erne et hit for mig og mange andre unge! Musikken er fed...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-03-06 00:49

Nanabana - jes my boys - 80'erne var fede!

Jeg sætter jævnligt en cd med disko dasko på og mindes - og ta'r måske et dansetrin eller fem

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 10-03-06 16:50

Camillasmoster:

Ja, på min efterskole er vi også begyndt at danse vildt 80'er-agtigt (selvfølgelig til 80'er-musik!) :P

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-03-06 17:04

Hvornår er næste fest?

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 10-03-06 17:52

jamen det er skam ikke kun til fester, det er også i hverdagen, at vi tar os en lille dans... :)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-03-06 18:59

Nøøi, hvor fedt!

Det gjorde min søster, mor, kusine og faster også!

Dengang holdte vi den slanke linie - danse derhjemme og på diskoteket natten lang....

Vi sad sq aldrig ned.

Og det er den næstbedste motion, der fåes!

Det er pudsigt, jeg har i flere år "truet" med at lave nogle danseaftener hjemme i stuen. På med diskodasko og så derudaf.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 10-03-06 19:24

Fedt!!! gid det var mig... Jeg ville så gerne danse noget mere - selv om jeg ikke er den vilde danser, så nyder jeg 80'er-dans!!!!! Det rykker, man sveder og bliver forpustet, og alle (stort set!) elsker det!!! Musikken er vidunderlig...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-03-06 22:51

Kom til Åååårhuuus - så ta'r vi os en svingom på stuegulvet til Gloria Gaynor, Barry White og alle vennerne

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 10-03-06 22:53

jubiduææ.... :)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-03-06 22:57

Shubiduaaaaaah

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 10-03-06 23:27

hehe, jeg har det som om, det kun er os, som har gang i en "diskussion..." :) hehe, hvor hyggeligt..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-03-06 19:46

Ja, vi er nok de eneste, der kan lide disko dasko

De andre er nok så gamle, at de kun husker Palmehave Orkestret.....
.
nu ska' du se dem kom' på banen igen, he he

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 11-03-06 20:23

Ja... men jeg danser bare videre så..

Kommentar
Fra : Frk-Kristina

Dato : 22-03-06 23:33

- Danse i måneskin.....?????

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 28-03-06 16:48

Jaaaaaa! lig så tæt kind moooooood kiiiiiiind

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-03-06 17:38

Disco og kinddans? Det hænger vist ikke sammen?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-03-06 19:46

Man begyndte at mixe dengang.... he he

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-03-06 01:55

En discosjæler! Discotango på 33 omdrejninger?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-03-06 02:04

I slowmotion - det' sq da det dér forfærdelige flimrende lys, de havde en mani med at slippe løs - som giver mig migræne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-03-06 11:40

Strotoskoplys?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-03-06 11:41

CD var vist kun et parti i 80erne! hvertilfald i starten!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-03-06 11:43

Af en eller anden grund kunne jeg aldrig komme ind på Tordenskjold! Måske fordi jeg gik i læderjakke og cowboyvest hvor der stod "I was Punk before you were"?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-03-06 15:20

tedd - det kan vel tænkes

Så var det DIG, jeg så udenfor døren, én af de mange gange, jeg var på danseophold på Tordenskjold

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-03-06 16:42

Ja og det var sikkert dig der var discodullen jeg ville ind til!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-03-06 21:57

Garanteret!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-03-06 02:18

Lyder lidt som Grease!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-03-06 09:54

Ja, ve' do wa'

Og ve' du os' wa'? Jeg kunne synge "Devoted" ligesom Olivia Newton John...

Wa, øhhhh, du sang som Travolta.......?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-03-06 12:35

Nej det kan jeg ikke "prale" af Tror jeg var mere af en Leonard Cohen type blandet med dansk vildand!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-03-06 20:18

tedd -

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-03-06 20:29

"Suzanne takes you down to her place near the river
You can hear the boats go by
You can spend the night beside her
And you know that she's half crazy
But that's why you want to be there
And she feeds you tea and oranges
That come all the way from China
And just when you mean to tell her
That you have no love to give her
Then she gets you on her wavelength
And she lets the river answer
That you've always been her lover
And you want to travel with her
And you want to travel blind
And you know that she will trust you
For you've touched her perfect body with your mind.
And Jesus was a sailor
When he walked upon the water
And he spent a long time watching
From his lonely wooden tower
And when he knew for certain
Only drowning men could see him
He said "All men will be sailors then
Until the sea shall free them"
But he himself was broken
Long before the sky would open
Forsaken, almost human
He sank beneath your wisdom like a stone
And you want to travel with him
And you want to travel blind
And you think maybe you'll trust him
For he's touched your perfect body with his mind.
Now Suzanne takes your hand
And she leads you to the river
She is wearing rags and feathers
From Salvation Army counters
And the sun pours down like honey
On our lady of the harbour
And she shows you where to look
Among the garbage and the flowers
There are heroes in the seaweed
There are children in the morning
They are leaning out for love
And they will lean that way forever
While Suzanne holds the mirror
And you want to travel with her
And you want to travel blind
And you know that you can trust her
For she's touched your perfect body with her mind."

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-03-06 20:31

Sikke en poet, ham Cohen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-03-06 20:34

"And Jesus was a sailor
When he walked upon the water
And he spent a long time watching
From his lonely wooden tower
And when he knew for certain
Only drowning men could see him
He said "All men will be sailors then
Until the sea shall free them"
But he himself was broken
Long before the sky would open
Forsaken, almost human
He sank beneath your wisdom like a stone "

Så smukt!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-04-06 09:51

tedd...

Citat
Strotoskoplys

Det hedder Stroboskop. Så ved du det, og der ligger ingen konspirationsteorier bag dette.

stroboskop -et, -er [-skop] (strobo-» + -skop») apparat til at studere hurtige svingninger, fx en stemmegaffels, ved anvendelse af intermitterende belysning;
hastighedsmåler for fx grammofonplader: en roterende skive hvis aftegninger ses på en bestemt måde ved en bestemt hastighed

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-04-06 11:17

Citat
Jeg kunne synge "Devoted" ligesom Olivia Newton John...

Hopelessly devoted to youuhuuuuhuuuhhuuhuuu hopelessly devoted to you.............

Den ka' jeg godt huske camillasmoster.

mvh dova

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 07-04-06 13:22

Nej- nej det 80er musik var noget af det dårligste musik i hele dette århundrede
Det musik der virkelig var kød på og som man kunne flyde helt væk til var det der var omkring 68 til 75 og ingen var bedre end det danske band Alrune Rod. Gå ind på min side og lydt til sidste halvdel af nummeret ( Om at ) som jeg optog d. 15.dec. 05 i Amager Bio. Lydkvaliteten er ikke en bedste MEN lydt til teksten og den dejlige melodi. Heldigvis er dette fantastiske orkester begyndt at spille en smule igen og de spiller KUN de numre de gjorde den gang.

Her er god tekst TEDD:

Lad os alle finde et sted
hvor alle holder fred
rejsen bliver sikkert lang
men vi finder det engang
vi er kun du og jeg
men måske bliver vi flere på vejen

lad mig synke dybt i dine
øjnes sorte dyb

vi er på vej op
du og jeg
vi drikker morgendug
og kysses af sol og blæst
det er lige som om
de lokker os
til at kravle højere op
intet går os imod
kun det forbandede bjerg
men vi skal helt op

lad mig synke dybt
i dine øjnes sorte dyb

Vi er nøgne nu
du store bjerg
og vi kommer op
hvor stejl og gold du end er
vi tar os god tid
og kærlighed gør os mæt
vi synger til hinanden
og også til dig

du er så sød
du er så smuk
du er så sød
jeg elsker dig

Vi er oppe nu
lige oppe på din top
hvordan det føles
kom selv og se
for vi kommer ikke ned
for at fortælle jer
at vi har været her
vi er HER og NU
Vi mærker dine vinde suse
men vi fryser ikke

1969 Alrune Rod: Alrune Rod

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 07-04-06 13:24

Var selvfølgelig ved at glemme linket til min side fra 15. dec
http://www.monsefar.esenet.dk/alruneamagerbio.htm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-04-06 21:01

Ja de lyder jo som sig selv

Godkendelse af svar
Fra : croaks

Dato : 12-11-06 08:52

.