/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvordan gør jeg mine billeder
Fra : stjuma
Vist : 4302 gange
100 point
Dato : 24-02-06 16:40

Hej.

Jeg leder efter et effektivt gratis program, der kan gøre mine billeder mindre (mindre opløsning). Det skal kunne tage billederne i et "hug".

mvh
Steen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-02-06 16:49

med image resizer (eneste jeg kender der kan tage flere af gangen)

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 24-02-06 16:57

Du kan også prøve dette som jeg er RIGTIG glad for:
http://picasa.google.com/index.html

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 24-02-06 17:17

Dette er jeg RIGTIG glad for

http://www.irfanview.com

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 24-02-06 17:31

JA , Hammerhead, det vil jeg også godt skrive under på....for jeg tror faktisk det var det jeg ville give et link til fremfor det første jeg gav (som dog slet ikke er "helt ved siden af")
Jeg skal dog indrømme at jeg selv mest bruger PHOTOSHOP, som er HELT suveræn til billedebehandling...men det er på INGEN måder gratis....selvom man i mange tilfælde kan anskaffe sig en ældre "version" til "discountpris"...faktisk fik jeg min første PS (ældre version 6) for "lidt til kaffekassen" hos et grafisk firma

/Palle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-02-06 23:51

Der er som regel et program til billedbehandling med instalations CDen til både digital kamera og printer, så hvis du har en af delene kan du åbne billederne der og regulere størrelse

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 25-02-06 00:11
Godkendelse af svar
Fra : stjuma

Dato : 26-02-06 11:12

Tak for svaret Brassovitski.
mvh
Steen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-02-06 17:15

Glad for at kunne hjælpe. Pixreziser er nemt og gå til ik'?

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 26-02-06 20:10

Jo - absolut.