/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
EMNE LINIE i OUTLOOK
Fra : MIKAELBECK
Vist : 1092 gange
100 point
Dato : 24-02-06 14:20

HEJ,

I Outlook kan du komme til at sende en en mail uden noget Emne, hvilket kan medføre at den ikke når frem til modtageren på grund af nogle servere afviser e-mails hvor emnelinien er tom!

I Outlook Express popper der et vindue frem med teksten: Meddelelsen har ikke noget emne Vælg ok for at sende den alligevel?

NU MIT SPØRGSMÅL: Findes der en indstilling i Outlook der kan give en tilsvarende hjælpe funktion?
Eller mulighed for en fast tekst, eller andre gode forslag??

Hilsen
Mikael

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-02-06 16:41
Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-02-06 16:48

Yes!!!! Det virker i alle tilfælde i Outlook 2003

Åbn "Funktioner" - > "Makro" -> "Visual basic Editor"

Fold folderen "Microsoft Office Outlook" ud
Dobbeltklik på "ThisOutlookSession"
Indsæt koden herunder:

Kode
Private Sub Application_ItemSend _
(ByVal Item As Object, Cancel As Boolean)
Dim strMsg As String
Dim res As Long
If Item.Subject = "" Then
Cancel = True
strMsg = "Please fill in the subject before sending."
MsgBox strMsg, _
vbExclamation + vbSystemModal, "Missing Subject"
Item.Display
End If
End Sub

Gem og luk.

Prøv at sende en mail til dig selv uden emnetekst....og så popper der en dialogboks op.....

/berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-02-06 19:03

...virker også i Outlook 2000

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-02-06 11:56

...måske jeg også lige bør nævne, at du er nødt til enten:

1) Vælge laveste makrosikkerhed ("Funktioner->Makro->Sikkerhed")

eller

2) Signere din egen makro, så den kan afvikles med makro-sikkerhedsniveau "Høj"
Signering foregår ved, at du åbner Visual Basic Editoren, vælger "Tools" og "Digital Signature" og dernæst OK.
Afslut og genstart Outlook - og acceptér dit eget certifikat. Så kører det.....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-02-06 16:44

Hvaaaaa........kan det bruges? Der er så vidt jeg kan se ikke andre muligheder. Ingen flueben eller lignende der kan hakkes af nogen steder......(egentlig mærkeligt!)

/berpox