/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
*.AVI til *.MPG
Fra : Smukke_Ole
Vist : 468 gange
205 point
Dato : 24-02-06 10:02

Hej !

Er der nogen der ved, hvordan man konverterer en *.AVI fil til *.MPG således at den kan brændes på en VCD/DVD ?

Jeg har Nero 7, DVDShrink, og DVD Movie Factory.
Er der eet af disse programmer, der kan anvendes til formålet ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-06 10:15

Du kan kovertere med et af disse programmer: http://download.dk/index.asp?Kat=multimedie&SubKat=filmredigering

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-06 10:19

Ps. Hvorfor brænder du ikke blot *.avi filerne?

*.avi, kan som *.mpeg vises i Mediaplayer blot man har de rette codec. F.eks. :

http://www.codec-download.com/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=2

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 24-02-06 10:22

Nero gør det automatisk hvis du vil brænde det som video-cd eller super video-cd

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-02-06 10:23
Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 24-02-06 10:25

-> MOLOKYLE

At jeg ikke brænder dem til visning i Mediaplayer skyldes, at jeg gerne vil se dem på "tossekassen" i stuen på min DVD spiller.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 24-02-06 10:34

Hej.

Jeg ved ikke om du kan bruge dette program, jeg gør det selv, det kan bruges til meget, men koster.

http://www.logipole.com eller
http://www.konvertor.net

Prøv selv at se efter.

Venligst.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 24-02-06 10:35

Citat
At jeg ikke brænder dem til visning i Mediaplayer skyldes, at jeg gerne vil se dem på "tossekassen" i stuen på min DVD spiller

Det kan du også hvis du bruger nero,den laver automatisk en avi-fil om til mpeg så du kan se den på din dvd

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 24-02-06 10:39

-> jangchr

Ku' du ik' lige fortælle hvordan det lige er, at man bærer sig ad med at konvertere med Nero`?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-02-06 10:51

Hejsa

det klares hurtigt og nemt med
www.dvdsanta.com

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 205 point
Dato : 24-02-06 11:03

Citat
Ku' du ik' lige fortælle hvordan det lige er, at man bærer sig ad med at konvertere med Nero`?

Det er meget nemt,hvis du bruger nero-express.du vælger om du vil have video-cd eller super video-cd og så vælger du den avi-fil du vil konverter og så gør nero det automatisk,men det kan godt tage en time eller mere

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 24-02-06 11:29

Tak for svaret jangchr.

Du har fuldstændig ret i, at det er let med Nero, når man bare lige ved hvordan, men det gør jeg jo nu.

Smukke_Ole