/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
USB mellem PC og Bærbar
Fra : pamm
Vist : 315 gange
50 point
Dato : 24-02-06 00:39

Når man forbinder to pc med en (krydset) USB kabel.
Virker det så med det samme?
Så jeg Kan sende filer/billeder/musik osv. frem og tilbage mellem de to pc?
(PC WindowsXP sp1)(Bærbar WindowsXP sp2)

Kommentar
Fra : pamm

Dato : 24-02-06 00:42

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 24-02-06 06:26

nu er det sådan at et krydset kabel , så er det netkabel
et usb er ikke krydset
men nej det virker ikke bare af sig selv , du skal først have oprettet netværket på begge maskiner
kik evt her
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-02-06 08:51

Men du kan bruge et USB linkkabel (150 - 200 kr.)
Der følger en lille cd med som lige skal lægges ind på begge maskiner - og du kan lave filoverføring.

Kommentar
Fra : pamm

Dato : 24-02-06 14:20

Hej jeg har lige fået et USB link & networking cabel (fra digitus) ind af døren.
Der er en cd med. Så jeg prøver engang i dag.
Når det er gjort så mener du emesen at jeg frit kan overføre filer/osv. fra den ene til den anden?
bredker. det er derfor jeg vil bruge USB. Det virker som om det er nemmer at gå til.
Den bærbar skal ikke på nettet. det er kun for at overføre filer.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-02-06 15:33

Den skal indstalleres på begge comp.
Programmet skal åbnes på den ene og så kører det. (som jeg husker det)
Men du har en manual/brugsanvisning enten på CD eller i papirform.
Hvis det er en lille (mini CD) kan godt køre i en alm. CD/DVD i vandret stilling. (ej på højkant)