/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Kan ikke
Fra : popper
Vist : 468 gange
100 point
Dato : 24-02-06 00:03

Hvorfor kan jeg ikke komme igennem når jeg trykker på et link i mine mail feks. når jeg gerne vil læse en mail og så kan jeg ikke følge det link der er lagt i mailen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-02-06 01:06

Nu er det jo ikke sådan, at der overhovedet ikke sker noget når du trykker på linket. Eller hvad? Kommer der en boks op eller hvad? Hvad står der i boxen?
Fortæl hvad der sker, ellers er det svært at hjælpe dig. Umiddelbart vil jeg sige at det skyldes dine sikkerheds-indstillinger.
Du skal så være opmærksom på du KAN have mange sådanne:

Windows-Firewall er én af dem. Men du har forhåbentligt også andre værktøjer installeret på din PC. Det kunne være Norton men også andre aktive beskyttelses-værktøjer. Hvis du ikke fortæller os om dine installerede programmer, kan vi heller ikke hjælpe dig. Vi vil gerne, men det er ikke nok at råbe HJÆLP. Venlig hilsen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-02-06 02:54

Hej popper

Til tider kan det hjælpe at trykke på CTRL tasten samtidig med at du klikker på linket eller trykker på SHIFT tasten samtidig med at du klikker på linket.

//bentjuul

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-02-06 03:04

Og grunden til at Bent skriver det er: Hvis et af dine sikkerheds-systemer er slået til så du ikke har lov/tilladelse til at downloade eller læse alt fra Internettet, så kan du overstyre disse indstillinger ved at holde CTRl tasten nede samtidig. I nogle programmer er det Shift-tatsen der skal aktiveres mens du kalder programmet. Bentjuul er mindst lige så klog som jeg, han er bare lidt dårligere til at forklare hvad han mener.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-02-06 07:27

Hvis dit problem er ligesom beskrevet i det her spørgsmål, så er det virus i din computer

http://www.kandu.dk/Spg58146.aspx

Ved så ikke om du heller ikke kan følge et link her, men okay, :
Hvis du fører markøren hen og klikker på et link, så ændrer markøren sig godt nok fra en pil, til en "pegefinger", men der sker bare ingenting, altså du kommer ikke ind på linket??

Jeg havde samme problem, og det viste sig altså efter alle de der forsøg med at klikke CTRL o.s.v.

at det var virus i computeren.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-02-06 08:23

efter ps2 er det oftest pga popup-stopperen i windows - eller en anden af slagsen - hvis du klikker CTRL samtidig som du klikker på linket åbner den sikkert

ps.. af og til bruges shift i stedet

virker det ikke kan du kopiere adressen op i adresselinjen og kigge på nettet .

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 24-02-06 08:45

http://www.kandu.dk/Spg65787.aspx

du skulle vel ikke være landet i samme situation som ovennævnte link igen ???? Så er det jo bare din browser der skal stilles som standart

Godkendelse af svar
Fra : popper

Dato : 24-02-06 09:00

hej hej ja dumme mig Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-02-06 09:08

haha - det er de små ting man glemmer - og dumt - nej - men jeg kan åbenbart ikke stave til standard