/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Pic microcontroller?
Fra : Yumatci
Vist : 493 gange
45 point
Dato : 23-02-06 22:21

Hej
jeg har lavet mig følgende programmer til at programmere pic16f84 med: http://pic.thorsnet.dk/programmer.htm

Og jeg har downloadet IC-Prog 1.05D til at brænde med.
Jeg har lavet følgende kode som så skulle få en diode til at blinke:

Kode
;Set constants for the registers
STATUS equ 03h
TRISA equ 85h
PORTA equ 05h
COUNT1 equ 08h
COUNT2 equ 09h

;Set all ports to output
   bsf STATUS,5
   movlw 00h
   movwf TRISA
   bcf STATUS,5

;Set Ra1 to 1 (Turn the LED on)
Start   movlw 02h
   movwf PORTA

;Loop for the delay time
Loop1   decfsz COUNT1,1
   goto Loop1
   decfsz COUNT2,1
   goto Loop1

;Set Ra1 to 0 (Turn the LED Off)
   movlw 00h
   movwf PORTA

;Loop for the time before turning the LED on
Loop2   decfsz COUNT1,1
   goto Loop2
   decfsz COUNT2,1
   goto Loop2

;Start from the beginning again
   goto Start

end

Men når jeg henter min kode ind i IC-Prog og trykker "Program All" så går den igang med at skrive og når den så når til "verifing data" så kommer der en fejlmeddelse hvor der står: "Verify failed at address 0000h !" Nogle der ved hvad der er galt? det ligner det er en fejl i koden med hvad?

Hilsen Yumatci

Kommentar
Fra : josga

Dato : 23-02-06 23:24

Hej.
Det er nok ikke det rette forum at stille dit spørgsmål. Du skal nok rette spørgsmålet på netware eller noget i pc gruppen, ikke fordi jeg dermed siger at der ingen der ved noget om det, men der sidder mange "nørder" de andre steder, som garanti ved en hel del om alt sådan.
hilsen
Josga

Annuller spørgsmålet
Fra : Yumatci

Dato : 25-02-06 09:17

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål