/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
startproblemer
Fra : ryding
Vist : 318 gange
140 point
Dato : 24-11-02 15:25

Jeg har en puch maxi med et 7,5 hk tun cylinder ø45mm og en delorto 20 mm jeg kan kun starte med benzinstart/æter og når jeg slipper gashåndtaget går den ud kan det være dysen da den er en 96, eller er det tændingen eller hva håber at der er nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : jamen

Dato : 25-11-02 02:32

Det er ikke dysen der er noget i vejen med det er en normal dyse... den skal du bare lade blive :)
prøv se om tændrøret gnister når du tar det ud, ved at lægge det på cylinderen og trykke på kickstarteren. hvis det gør det så skru det i igen og se om tændrøret blir våd af benzin eller ikke våd men sårn at der er benzin på... hvis det er vådt så er det tændingen... hvis ikke så skal du rense kaburatoren og ta cylinderen af og tjek om der er nogen utæthender i den fx. pakningerne (bundpakningen og toppakningen). når du har haft det af skal du sætte nogen nye pakninger på det duer ikke og køre med brugte. spænd cylinder og topstykke stramt og IKKE OVER SPÆND PLEJLSTÆNGERNE :)
hvis det funger så hver forberedt på en vild tur den kommer nok til og køre en 90 stykker og det er SJOVT :D

Kommentar
Fra : ryding

Dato : 25-11-02 18:11

Ud fra dit svar er jeg klar over at det er tændingen det er galt men hvad f..... skal jeg gøre, skal jeg købe nye platinerog kondensator eller hva

Kommentar
Fra : jamen

Dato : 25-11-02 19:14

start med med og instille platinerene.. når man køber tun skal man prøve sig frem med intillingen af platinerne.... Du skal bare ha sårn en til at instille tænding og så skal du instille den...

Kommentar
Fra : ryding

Dato : 27-11-02 20:05

ja mange gange men det hjælper ikke, men det er nok nødvendigt at købe nye platiner

Kommentar
Fra : ryding

Dato : 01-12-02 09:18

Kan det have noget at sige at kaburatoren sidder lidt skævt, da der ikke er plads til at den sidder lige, jeg har prøvet at skifte platiner men det hjælper ikke, skal der en ny kondensator til, og der er ikke nogle utætheder ved indsugningen, håber på hjælp

Kommentar
Fra : flink200

Dato : 02-12-02 17:59

hej ryding.det er ikke sikkert at det her er det eneste der
er galt,men en ting der er sikkert,det er at karburatoren
skal sidde lige eller fungerer den ikke,tænk på svømmeren
hvis karburatoren ikke sidder lige så kan den ikke komme
til at åbne og lukke for bensinen som den skal,så prøv det
med venlig hilsen flink200

Kommentar
Fra : flink200

Dato : 02-12-02 18:00

hej ryding.det er ikke sikkert at det her er det eneste der
er galt,men en ting der er sikkert,det er at karburatoren
skal sidde lige ellers fungerer den ikke,tænk på svømmeren
hvis karburatoren ikke sidder lige så kan den ikke komme
til at åbne og lukke for bensinen som den skal,så prøv det
med venlig hilsen flink200

Kommentar
Fra : Lars4001

Dato : 04-12-02 20:40

Hej!

Efter hvad jeg har kunnet læse mig til, lyder det som om det er tændingen!
Prøv at trække den ned til den lokale knallert-pusher, og fortæl om dit problem.
Det plejer ikke at koste alverden at få skiftet platiner/kondensator og få det indstillet!!

Lars4001

Kommentar
Fra : Lars4001

Dato : 04-12-02 20:41

Hej!

Efter hvad jeg har kunnet læse mig til, lyder det som om det er tændingen!
Prøv at trække den ned til den lokale knallert-pusher, og fortæl om dit problem.
Det plejer ikke at koste alverden at få skiftet platiner/kondensator og få det indstillet!!

Lars4001

Kommentar
Fra : Lars4001

Dato : 04-12-02 20:42

Hej!

Efter hvad jeg har kunnet læse mig til, lyder det som om det er tændingen!
Prøv at trække den ned til den lokale knallert-pusher, og fortæl om dit problem.
Det plejer ikke at koste alverden at få skiftet platiner/kondensator og få det indstillet!!

Lars4001

Kommentar
Fra : anderslp

Dato : 28-12-02 17:41

Hvis det ikke hjælper at skifte platiner/kondensator så kan det jo også være tændspolen.

anderslp