/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Inv. i udlandet–Koster kassen?
Fra : mugge.st
Vist : 748 gange
50 point
Dato : 23-02-06 19:23

Hej
Jeg er en fattig studerende, som god kunne tænke mig at se mine penge yngle noget mere end jeg kan få dem til i Danmark. Jeg har haft set på forskellige udenlandske virksomheder f.eks. i Kina og Amerika. Men da jeg ikke har så mange penge, er det en forholdsvis stor procentdel bankerne tager, bare for at gennemfører handlen.
- Så mit spørgsmål går på om man ikke kan gå udenom banken og derved spare de mange penge til gebyrer?

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 23-02-06 20:13

køb af udenlandske aktier vi din netbank er ikke dyrt..

slet ikke i forhold til den risiko du evt. har ved selv at investere i noget du ( måske ) ikke aner noget om....

afkastet hører sammen med risikoen alle steder, så jagter du stor afkast er risikoen også stor..

desværre

Hvis det var en nem ting at investere gjorde flere det jo til sin levevej

held og lykke

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 50 point
Dato : 23-02-06 21:51

Der er mange muligheder men ingen garanti for større fortjeneste
i udenlandske papirer.
http://www.saxobank.com/?id=1458&Mode=CFD&LangIsSet=1
Japan er aktuel for tiden.

Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 24-02-06 09:08

"Græsset synes altid grønnere på naboens mark", men som fattig og klog studerende ville jeg besinde mig for at investere din beskedne formue i udenlandske aktier, som er vanskelige at følge uden over de daglige kursbevægelser. Specielt når man kommer uden for EU (og USA), så er selskabs- og børslovgivningen ikke den, som du (måske) kender i Danmark. Når det er sagt, så er det i dag næsten lige så billigt at handle udenlandske som danske aktier - blot skal du benytte internet børsmæglerne - E*TRADE, Nordnet, Saxo Bank for at nævne et par stykker. Her er kurtagen lav og depotomkostningerne ofte nul.

Mvh

Claus

Godkendelse af svar
Fra : mugge.st

Dato : 27-02-06 14:52

Tak for svaret Teil.