/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Skrifttype på "Seneste indlæg"
Fra : arne.jakobsen
Vist : 705 gange
100 point
Dato : 23-02-06 16:56

I formiddags begyndte feltet yderst til højre på siden "Seneste indlæg" Emne/Kategori, pludseligt at vise sig med store blå bogstaver. Hvorfor? Og hvordan får jeg det til at se normalt ud igen?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-02-06 16:58

OK. Den hedder Gruppe. Men hvorfor pludseligt dette skift i størrelse og farve? Har andre oplevet det samme?

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 23-02-06 17:01

Ja

Kommentar
Fra : 7337

Dato : 23-02-06 17:05

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-02-06 18:06

Hmmmm, Har de bogstaver ikke været blå hele tiden?

Jeg kan ændre størrelsen ved at klikke på "vis" --gå til "tekststørrelse" og så vælge en større eller mindre tekst...

Kan DET være sket hos dig?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-02-06 18:29

lige det har jeg ikke været ude for (endnu ???) - men af og til og fra forskellige pc´ere har jeg lagt mærke til at der pludselig er mindre skrift - hvilket vel også er generende for flere ??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-02-06 18:43

Birgitta -> Jo farven har hele tiden været blå. Det der irriterede mig var at skriftstørrelsen pludseligt var alt for stor. Nu er den tilbage i alm. størrelse. Aner ikke hvorfor. Det KUNNE jo ske igen, så hvis nogen har en god forklaring, vil den sikkert interessere andre end mig.

Din ide:
Citat
Jeg kan ændre størrelsen ved at klikke på "vis" --gå til "tekststørrelse" og så vælge en større eller mindre tekst...

Virker på hele skærmen og ikke kun på en del af den som var mit problem.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 23-02-06 18:48

Her er intet anderledes ........ alt ser ud som det plejer. Forstår ikke helt dit spørgsmål, men måske du kan uddybe det lidt nærmere ??

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 23-02-06 19:09

Citat
I formiddags begyndte feltet yderst til højre på siden "Seneste indlæg" Emne/Kategori

Er det ikke til venstre på siden det står?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-02-06 19:36

grethes - Når du vælger siden "Seneste indlæg" findes der yderst til højre et felt der hedder Gruppe. Dette felt er blåt, men i formiddags blev skriftstørrelsen pludseligt meget stor. NU er skriften igen normal, så jeg har ikke længere problemer. Men hvorfor skete det? Kan det ske igen? Hvis du eller andre har ideer om disse spørgsmål, kunne de være af interesse for andre. Så jeg holder spørgsmålet åbent lidt endnu.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-02-06 19:58

Citat
Når du vælger siden "Seneste indlæg" findes der yderst til højre et felt der hedder Gruppe. Dette felt er blåt, men i formiddags blev skriftstørrelsen pludseligt meget stor

Ja, nu ved jeg ikke hvordan din Kanduside ser ud, og hvorfor den tilsyneladende er anderledes end vi andres.

Men der er ikke, og har ikke på noget tidspunkt været et felt ude til højre der hedder "Gruppe", hverken på forsiden, under "seneste indlæg" eller når man er inde i et spørgsmål.

Der er, uanset hvilken side man befinder sig på, rubrikker med følgende overskrifter i højre side:

Søg.
Nyheder.
Månedens præmie.
Statistik.

Og i venstre side er der rubrikker som følger:

Brugerprofil.
Brugerservice.
Emnevisning.
Toptibrugere.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-02-06 20:17

Hej dova -> Det er noget sludder. Vælger man "Seneste indlæg" i menu'en ude til venstre, får man en listning over de seneste indlæg. Der er en række ting på denne side. Yderst til højre er der en visning hvor overskriften er Gruppe.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-02-06 20:23

dova, det er kun hvis du har valgt "split din menu"... Hvis du klikker på "saml din menu" oppe til VENSTRE i ruden, hvor der står BRUGERPROFIL som overskrift, så kommer alle menupunkterne over i venstre side... Men det er ikke det, spørgsmålet gælder.

Det er på siden med "seneste indlæg". Henne til højre -under "gruppe" er grupperne skrevet med blåt. Det er DEN tekst, der åbenbart har skiftet størrelse for en periode...

En gang imellem er det vist som om en computer lever sit eget liv...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-02-06 21:11

Okay, tror jeg har forstået:

I rubrikken midt på siden, den der hedder seneste 25 spørgsmål, er der ude til højre ved hvert spørgsmål angivet, hvilken kategori spørgsmålet er stillet i.

Det har jeg set en enkelt gang før, hvor hele den rubrik fyldte alt for meget, fordi skriften stod med dobbelt størrelse.

Det var lige i forbindelse med, at jeg klikkede ind på siden, og så rettede det sig efter få sekunder.

Derimod oplever jeg andre mærkelige ting:

Hvis siden har været "minimeret" ned, så når man åbner den igen, kommer siden i brudstykker og samles ligesom et puslespil nærmest.

og så endnu mere irrriterende:

Nogen gange registreres det ikke når man trykker "send" efter man har skrevet et indlæg.
Så skal man kopiere teksten, gå ud af spørgsmålet og tilbage igen, før man kan sende.

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-02-06 21:24

Den med "send" ikke virker, den har jeg også været ude for flere gange.

.......Mennøø, den med puslespillet lyder specielt... Desværre er det ikke sådan hos mig... Kan det ikke være computeren, der er lidt træg...
Der skal måske fjernes fyld og skidt??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-02-06 21:43

dova -> Det var da godt at du så "lyset". Men det der med "seneste 25" er altså noget fra det GAMLE system. FØR 27-12-2005. I dag hedder det som jeg skriver: Seneste indlæg. Der kan man se de seneste 250 indlæg.

Nu er det vist på tide, at du lærer at se på det nye design, før du udtaler dig.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-02-06 21:49

Ose blå på min skærm! She comes in colors everywhere!
Super Carla forever!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-02-06 21:50
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-02-06 08:16

dova ......
Citat
Hvis siden har været "minimeret" ned, så når man åbner den igen, kommer siden i brudstykker og samles ligesom et puslespil nærmest.

har du scannet for spyware fornylig ???? - lyder ikke normalt

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 24-02-06 08:20

Citat
Bentjuul er mindst lige så klog som jeg, han er bare lidt dårligere til at forklare hvad han mener.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-02-06 08:32

Tedd - Alt OK. Og gode citater og Links. Nu var det jo ikke KUN farven der var problemet.

Læs lige tråden igen kære ven.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-02-06 08:33

Grethes ?????????????? bentjuul ?????????????

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 24-02-06 12:19

arne.jakobsen

I går den 23.02 06 loggede jeg på kandu ca. 12:00, men fik det resultat "Siden kan ikke vises"

Jeg tror, at der på kandu er fejl, derfor så du en anden skriftstørrelse.

Det samme gælder e-mails fra kandu, de kan komme en time eller mere efter, at det har været muligt at se på seneste indlæg at der er kommet et nyt indlæg i den tråd, som man nu har deltaget i.

Vi kan jo kun håbe på at kandu får rettet de fejl, der nu er opstået.

Det kørte da rimeligt i en periode, og fejl og mangler blev rettet efter det nye kandu kom på banen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-02-06 13:28

Joo, jeg havde da vist osse nogle "siden kanikkevises"-problemer i går, -for første gang i lang tid...

Det kan jo være, at tingene hænger sammen..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-02-06 16:20

Citat
dova ......

Citat
Hvis siden har været "minimeret" ned, så når man åbner den igen, kommer siden i brudstykker og samles ligesom et puslespil nærmest.

har du scannet for spyware fornylig ???? - lyder ikke normalt

Ja, det gør jeg næsten hver dag, og det er kun på Kandu-siden, at problemet er.

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-02-06 14:29

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-03-06 14:04

Hej, arne. Jeg synes lige jeg ville fortælle dig, at jeg hele tiden i dag er ude for, at teksten er mystisk lillebitte nogle steder på kandu...... Men når jeg så opdaterer siden, så bliver den normal..

Det er nok nogle interne problemer, -måske er computeren for kvik, -eller for langsom, -hvad ved jeg..
Men i hvert fald, hvis du får nye tekststørrelsesproblemer, så hjælper det måske at opdatere...