/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvordan overføres Lp-plader til CD
Fra : joernkjaer
Vist : 929 gange
40 point
Dato : 24-11-02 14:29

Jeg har nogle Lp-plader som jeg via min PC gerne vil overføre til CD.
Min grammofon/forstærker har jeg forbundet til PC-en via in-line på lydkortet.
Jeg kan nu afspille en LP-plade og høre den via PC-en.
Jeg har med Microsoft lydoptager prøvet at danne en lydfil,
men når jeg afspiller den er der ingen lyd.
Jeg har prøvet det samme med en CD afspilning og der får jeg dannet en lydfil med lyd.
Hvis jeg får en løsning på ovennævnte er mit næste spørgsmål om der findes noget
audio-grabber software (helst free-ware) der kan bruges til afspilning.
Jeg kan desværre kun give 40 point, da jeg ikke har flere. Håber det går.

Accepteret svar
Fra : jenschrmunk

Modtaget 50 point
Dato : 24-11-02 15:01

Hej
Læs det hele her : http://www.delback.co.uk/lp-cdr.htm

Kommentar
Fra : Olje

Dato : 24-11-02 15:40

Hej.

Prøv følgende link, hvor der også er free-ware til brugen.
http://kanal.jubii.dk/klogeskolen/ks25.asp

God førnøjelse.
Ole

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-11-02 18:10

Hej Joern,

for 99,- kr. ka' du købe "Magix Cleaning Lab"... -->
http://www.kemedia.com/kemedia/site/productsheet.asp?ProductID=7347&language=1
de har den bl.a. i boghandel's kæden "Bøger og papir", du ka' på denne side se hvor der er en i nærheden af hvor du bor... -->
http://www.boegerogpapir.dk/pages.asp?page_id=1
de har den nok også i Merlin og andre steder, men jeg så den i "Bøger og papir"'s julekatalog...

"Magix Cleaning Lab" er et rimelig nemt program der har alt det du ønsker, og så er 99,- kr. da også billigt... så slipper du for at ska' arbejde med en del forskellige programmer, som hvis du vælger freeware programmer...

ellers er der en del freeware programmer på webstedet Webattack... du ka' bl.a. prøve at gennemgå de forskellige underkategorier i deres Multimedia sektion... -->
http://www.webattack.com/freeware/gmm/
men så ska' du bruge nogle forskellige programmer for at gøre det samme... hvor du med "Magix Cleaning Lab", både ka' optage, redigere, konvertere samt brænde og en del andre ting...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : joernkjaer

Dato : 25-11-02 09:05

Tak for svaret, jeg vil glæde mig til det videre arbejde.
Hilsen Jørn

Kommentar
Fra : nejensen

Dato : 25-01-04 18:19

som ny skal man lige vænne sig til de mange nye ord og henvisninger, jeg håber jeg lærer det, men her kan jeg da se at der er muligheder tak