/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
huller i ørerne
Fra : karin42
Vist : 12935 gange
100 point
Dato : 23-02-06 08:22

For en uges tid siden fik jeg huller i ørerne - nu er spørgsmålet hvor længe skal det vare inden de iskudte ørestikkere må komme ud ?

og hvad skal jeg gøre for at der ikke kommer betændelse ?
jeg får mange forskellige svar hvis jeg spørger folk !

og kan man godt bruge " uægte " fremover ?

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 23-02-06 08:24

et lille tillæg ; guldsmeden siger nemlig et - mine døtre noget andet - osv.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 23-02-06 08:26

Da jeg i sin tid fik huller i ørerne, brugte jeg ispropylalcohol til at rense med, jeg rensede flere gange om dagen. Jeg skiftede ikke til andre øreringe, før hullerne holdt op med at vædske, hellere vente end skifte for tidligt, min søster skiftede for tidligt, med det resultat, at ørerflipperne hævede så meget, at hun måtte til lægen, og have skåret hul i flipperne, for at få øreringene ud igen

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 23-02-06 08:39

Tak for svaret Nordsted1.
og go' weekend .

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-02-06 08:43

Om du fremover kan bruge "uægte", det afhænger sådan set af, om du er eller bliver allergisk over for f.eks. nikkel.

Nu ville jeg så rette mig efter den besked du har fået, der hvor du fik hullerne lavet, hvornår du må sætte andre ringe i.
Der får man så også normalvis noget med til at rense i, for at undgå betændelse.

men hvis ringene/stikkerne kan drejes uden problemer, og området ikke er ømt/hævet, så er der ikke betændelse, og når det er mere end en uge siden, så er det ikke sikkert, at det bliver et problem.

Men du skal ikke tage stikkerne ud, før hullet er lægt, og så, hvis du vil beholde hullerne, så skal du det første lange tid ikke gå uden ringe i, for hullerne lukker sig hurtigt til igen.

mvh dova

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 29-03-06 14:13

ang. huller i ørene ! har nogen hørt at man kan lakere " uægte " ørenringe og bruge dem uden der evt. sker " skade " fik det at vide af en der havde været hos en hudlæge !
han mente at hvis hun absolut skulle gå med de dersens " uægte " var det en løsning .
jeg venter spændt på jeres svar

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 29-03-06 14:15

mht. lakere mente jeg naturligvis klar neglelak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-03-06 15:25

Jeg har da hørt om andre, der lakerer fingerringe, knapper mm der er lavet af nikkelholdige ting, hvor neglelakken har hjulpet, så hvorfor ikke også øreringe??

Kommentar
Fra : jespermh

Dato : 28-05-11 23:11

Når du får lavet nye huller i ørene skydes sterile nikkelfrie ørestikker i gennem øret med en pistol beregnet til det formål. Ørestikkerne skal sidde i øret i 4 uger før hullet er helet. Derefter kan du sætte nye øreringe i. I kan finde mere information her:

http://www.hcsmykker.dk/Information/Huller-i-oerene.aspx