/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slette pagefil ved nedlukning?
Fra : gozimza
Vist : 795 gange
50 point
Dato : 22-02-06 19:03

Slette pagefil ved nedlukning?
Hvad er der af fordele og ulemper ved dette? og hvordan gør jeg det evt. så den gør det automatisk?

Tillægs?

Truevector bruger alt for meget hukommelse....hvordan ændrer jeg dette?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 22-02-06 19:58

så vidt jeg husker, slettes sidefilens indhold helt automatisk ved nedlukning.

ang TrueVector: kender det ikke, men mon ikke du, som i mange andre grafikprogrammer, skal ind i indstillingerne og selv definere det der.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 22-02-06 19:59

sorry - tænkte mig ikke om vedr. Truevector - glem det jeg skrev om det.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 22-02-06 22:07

Hejsa

start >> kør >>secpol.msc >>ok

skroll ned til "lukning: ryd sidefilen................"sættes til "aktiveret"

vedr. det andet progam. så kender jeg det ikke..

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 22-02-06 22:12

True vector har så vidt jeg ved noget med Zonealarm at gøre...
Og nej min pagefil bliver ikke slettet ved nedlukning...er det godt eller skidt?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 25 point
Dato : 23-02-06 09:31

At slette en sidefil ved lukning har noget med sikkerhedspolitikker at gøre ...ikke et spørgsmål om performance.

Sidefilen (swapfilen) bruges til en type hukommelses administration der kaldes pagin. Derfor indeholder sidefilen blandt andet oplysninger om sidst benyttede programmer, brugerdata mv.

Når sidefilen slettes kan man derfor ikke umiddelbart gå ind at se hvad computeren har været brugt til sidst og hvad der har været indtastet.

Derudover styres sidefilen normalt af operativsystemet selv mht. placering og størrelse, medmindre andet er angivet af brugeren under:

Kontrolpanel->Ydelse og vedligeholdelse->System ..vælg fanen; Avanceret ...tryk knappen [Indstillinger] under punktet: Ydeevne ..vælg fanen; Avanceret ..og klik så knappen [Skift] under punktet: Virtuel hukommelse.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : gozimza

Dato : 18-09-06 23:03

Tak for svaret molokyle.