/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
MC-sæson
Fra : jkl82
Vist : 1263 gange
10 point
Dato : 22-02-06 11:12

Hej herinde,

Hvornår regner i med at starte op på motorcyklen igen i år, altså tidligst? fik selv min første mc sidste år, så er ikke rigtig klar over hvornår man normalvis starter op. Håber i kan hjælpe.

Best

J

Accepteret svar
Fra : Coliniiii

Modtaget 20 point
Dato : 22-02-06 11:38

Vi starter 010306 forsikring normalt gælder fra denne dag. Der er nogen som betaler vinter præmer som er ca. 25% ekstra!! De kan køre hele året.

Kommentar
Fra : jkl82

Dato : 22-02-06 11:43

Hej Coliniiii,

Tak for svaret, det lyder kanon at der allerede startes der, troede først man normalt startede den 01/4 er ved at være alt for træt af offentlig transport, så det er super man allerede kan komme ud på maskinen allerede der.

Kommentar
Fra : unn

Dato : 22-02-06 16:49

Hejsa,

husk at checke med din forsikring hvornår den dækker fra, nogle er først fra d. 1/4 og det ville være surt at komme ud for noget og så forsikringen ikke galdt. Men normalen er 1/3 og der regner jeg da med min skal ud og rulle (hvis ellers vejret og vejen tillader det )

Mvh/Unn

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 22-02-06 19:23

Nu vil jeg jo nok være lidt betænkelig ved at lade kalenderen (og forsikringspapirer) afgøre hvornår min mc skal på gaden....
Det afhænger i høj grad af hvornår det sidste salt er skyllet af vejen - der er ikke noget så effektivt til at ødelægge lak, crom og aluminium som godt gammeldags vejsalt !
På min gamle XT600 fra 84, kan det være underordnet - den ligner allerede en møjdynge - men med en nyere café-racer, ville jeg vente til vejene er 100% fri for salt !

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 24-02-06 19:12

Tak for point. Hav en god sæson!!