/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Prog til red. af animerede gif
Fra : Tobster
Vist : 556 gange
100 point
Dato : 22-02-06 09:05

Jeg har et animeret gif, som jeg gerne vil have ind på min hjemmeside.

Men gif-en er for stor og jeg vil gerne have beskåret den. Evt. også rette lidt i den og tilføte tekst...

Hvilket program er det bedste og gerne let til dette?

Jeg har aldrig redigeret gif-filer før...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-02-06 09:21

der ligger en god lille gifanimator her - movies 13 - helt gratis du kan bruge hvis du ikke har tænkt dig at spendere en lille formue . Nem at gå til

http://jansfreeware.com/jfgraphics.htm

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 22-02-06 12:59

Hvis du har Flash er det nemt, men det er rigtigt nok - det koster
mvh
kathy

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 22-02-06 13:03

miritdk -> Jeg har lige prøvet programmet lidt, men jeg synes umiddelbart ikke det er så let... Måske er det fordi jeg ikke kender baggrunden osv. for animerede gif.

kathy -> Forklar gerne lidt mere. Måske skulle jeg investere i det.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 22-02-06 14:10

prøv dig nu lige lidt frem først - man lærer ikke animation lige på en times tid - du kan evt downloade trial version af for eks ulead eller animationshop (sidste ligger i paint shop pro)

du kan prøve animationshop fra try linket her
http://www.corel.com/servlet/Satellite?pagename=Corel3/Products/Display&pid=1047024390003

det er nok den nemmeste der findes . .. min mening

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-02-06 15:45
Kommentar
Fra : kathy

Dato : 22-02-06 15:59

Miritdk har ret - det tager lidt tid at lære. Fordelen ved hans program er at det er let at gå til.

Flash:
Importer din gif til din stage.
I biblioteket kan du se giffens bestanddele.
Der er et antal tegninger og selve 'programpakken' der sætter tegningerne sammen til en animation.
Så længe du holder dig til at rette tegningerne, er du på sikker grund.

mvh
kathy

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-02-06 16:48

et lille ps - ingen grund til at ofre penge på noget før man ved om det er noget man vil bruge over lang tid

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 22-02-06 18:00

I første omgang skal jeg bare have beskåret et animeret gif-billede...

Kan jeg "bare" beskære billedet, eller skal jeg beskære alle de frekvenser billedet består af? Og hvad nu hvis ikke alle bliver beskåret lige meget?

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 22-02-06 18:16

Igen har miritdk ret.
Og jo - du kan godt beskære billedet - Jeg prøvede det i Makromediaen på en meget simpel animation. Jeg ved ikke hvad du bruger. Worth a try

mvh
kathy
logger af for i aften

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-02-06 18:36

kathy - du er inde på noget vigtigt her - det er en god ide at lige fortælle hvilket program der bruges - ellers bliver alle informationerne ret forvirrende

kom igen Tobster - det er ikke så slemt men stærkt forvirrende når det er nyt

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 22-02-06 19:12

he he... jeg har ikke givet mig i kast med nogen af programemrne endnu... har ikke haft tid.... har bare lige forhørt mig lidt generelt.... ;)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-02-06 20:23

så se at komme igang så vi kan svare på relavante spørgsmål

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-02-06 05:37

Hunne godt lide at vide, hvilken WebEditor du bruger.
Alle disse programmer, kan ændre størrelsen på dine giffer.
Bruger du ren html, er du nød til at bruge et program, til at minske din gif.

Du kan bruge MS Paint, eller Midrosoft Photo Editor, hvis du har Words

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-02-06 05:42

Men prøv de programmer, der er henvist til, meget simple at gå til.
Ingen grund til at KØBE andre dyre programmer, de er bare mere indviklet, at finde ud af.
Prøv også denne.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/13212

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 26-03-06 00:02

Helt kanont program....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-06 06:39

i hvertfald brugervenligt