/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Videoklip i Powerpoint.
Fra : hvaderikkeibrug
Vist : 744 gange
100 point
Dato : 22-02-06 08:07

Jeg har optaget nogle videoklip på min Samsung mobiltelefon og sendt dem til computeren via bluetooth. Og nu kunne jeg godt tænke mig at få ind i et powerpointshow.
Men det kan åbenbart ikke lade sig gøre. Vidoerne bliver optaget i et format, der hedder 3gp, men det vil powerpoint ikke kendes ved. Office 2000.
Hvordan får jeg konverteret til noget, der kan bruges ???
Jeg har hentet et program, der hedder ImTOO Video Converter, men når man ikke ved, hvordan det virker - eller hvilket format, der skal konverteres til, er det jo ikke til megen hjælp.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 22-02-06 09:26

Du kan konvertere til AVI-fil, men prøv at læse dette link først: http://edith.hansen.person.emu.dk/it/PowerPoint/PowerPoint1.htm

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 22-02-06 10:28

hej Balcanard,
Jeg har været inde og læse Edith Hansens side, men jeg har ingen problemer med at lave et diasshow - har lavet masser af dem - Mit problem er, at jeg ikke kan få de videoklip, jeg har lavet på telefonen til at fungere i Powerpoint.
Hvordan konverterer man 3gp til AVI. Jeg har prøvet alt, hvad jeg kunne komme i tanker om - og har som sagt også downloaded et konverteringsprogram, men det kan jeg heller ikke få til at virke.
Jeg kan selvfølgelig bare bruge mit digitale kamera, men det ER jo lettere med telefonen, som man altid har i lommen og derfor kan bruge i pudsige her og nu-situationer.
Det er både godt og skidt med alt det, man kan proppe ind i sådan en telefon. Men det giver en masse frustrationer, når man ikke kan finde ud af det.....!
Hej
Petra

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 22-02-06 12:09

Virker konverteringsprogrammet ikke eller hva' ?

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 22-02-06 12:46

Hvis du ikke kan få konverteringsprogrammet til at virke, prøv www.mobildebat.dk, der er jeg helt sikker på, at du kan få hjælp. MEN når du får problemet løst, kommer du så ikke tilbage og lægger et Tip om, hvordan man får 3gp-filer konverteret ???