/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
airblower
Fra : berthaprop
Vist : 675 gange
50 point
Dato : 21-02-06 18:33

Er der nogen som har erfaring med en airblower til hunde?.

Vi har en langhåret hund som fælder en del. jeg har hørt at man kan give den en tur med bloweren og den er istand til at blæse mange af de løse hår ud. Er det rigtigt

Er der nogen som kender nogle gode side hvor man kan købe dem. Evt et sted hvor der er en fysisk butik så man kan komme ud og se dem?.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-02-06 20:50

Det lyder lidt underligt med den "airblower"... Det må jo nærmest være en slags hårtørrer, og jeg har svært ved at forestille mig, at den skulle kunne blæse specielt mange hår væk.
Jeg har selv haft en stor han-bernersennen, som jeg gik til svømning med. Efter svømningen kunne han blive tørret med en stor blæser, -nærmest en stor hårtørrer på fod. Men jeg synes ikke, det gjorde nogen forskel om han fik lov at tørre selv, eller om han blev tørret med den "hårtørrer". Hvis der var en forskel var det nærmest modsat, fordi han blev mere tør i pelsen af hårtørreren.

Derimod er det en god ide, hvis du kan vænne dine hunde til at blive støvsuget. Mange ejere af langhårede hunde støvsuger deres hunde jævnligt. Til mange støvsugere kan man købe mundstykker, der er specielt egnede til at støvsuge hunde med.

Og så er det altså rigtig godt, specielt i fældetiden, -at gå i en hundesvømmehal og bruge en halv time i bassinet. Så kommer alle de hår, der er løse på DET tidspunkt, -i hvert fald af.
Og hvis det er sådan en airblower, du mener, så kan du jo samtidig prøve den der.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 21-02-06 21:43

Jeg ville nu i stedet købe en af de "børster" som er beregnet til hunden, og som fjerne alt det løse håpr, både fra toppen og fra underulden. Dels fordi det andet kan skræmme hunden, og dels fordi hunden nyder børsten

Kommentar
Fra : ZentaFreja

Dato : 22-02-06 18:50

Hej jeg har selv to langhåret hunde som kan fælde
meget. Jeg bruger en speciel børste som vist nok
er til heste men den er meget effektiv til at rede en
langhåret hund med. Mine hunde ville ikke bryde sig
om at blive støvsuget eller stå under en stor hårtørre
eller lign.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-02-06 22:09

Den hedder en carde. Har købt en til min kat idag og den nyder det meget. Du kan købe den i en hvilken som helst dyrehandel til omkring 100 kr. Den er meget effektiv....

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 01-03-06 11:35

hmm det spørgsmål her gik vidst i stå

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-03-06 13:13

Hmm, jeg prøvede vist at skrive et indlæg d. 22. ----Men det er da vist fordampet...

Jeg ville bare sige, at den "carde", du omtaler, bublebee, nok er den samme som den hestekarte, som ZentaFreja nævner. Og forøvrigt den samme som jeg selv bruger... Helt klart rigtig god til en langhåret hund, --eller kat.

Berthaprop er desværre ikke så flink til at deltage i, -eller lukke sine spørgsmål...

Kommentar
Fra : berthaprop

Dato : 01-03-06 14:03

Det er jo ikke helt rigtigt, det der bliver spurgt om er jo ikke en karte eller andre børster. Det er derimod en airblower, så det er jo jer som går offtopic

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-03-06 14:14

Berthaprop, jeg startede nu altså med at foreslå dig at gå i en hundesvømmehal og se på den de har der. Men det har du endnu ikke kommenteret.
Når du ikke kommenterer på de indlæg, der kommer, så kan det jo være rigtig svært at gætte, hvad du overhovedet mener.

Kunne du ikke komme med et link eller en nærmere beskrivelse af, hvad du mener, for "Airblower" betyder jo bare en "Blæser"...

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 02-03-06 12:06

Og vi gav bare en ide til andet end en airblower, da en del hunde er eller bliver bange for den slags. En carde nyder dyret, for den klør dejligt helt ned i pelsen samtidig med, at den fjerner alt den løse pels helt nede fra underulden.

Min kat elsker den, når jeg finder carden frem kommer hun løbende og er klar