/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
slå Antivirus midlertidig fra
Fra : memsy
Vist : 2568 gange
80 point
Dato : 21-02-06 17:48

Hej,

Jeg har windows XP - og i beskyttelsescentret - hvor man kan se, at der normalvis er firewall, automatisk autoupdate og antivirus slået til - har jeg ingen problemer med at ændre på indstillinger for de to førstnævnte.

MEN hvordan slår man antivirus fra midlertidigt? Jeg skal installere en HP 1110 all-in-one, har fundet driver på nettet - og installationen går i stå på samme tidspunkt hver gang. Nemlig når computeren skal oprette forbindelse til hard-waren, den viser her et kryds mellem forbindelsen (og jo den er slået til, det registrerer windows selv). Den har fungeret med tidl. computer, men den havde ikke antivirus. Og der står netop, at man skal slå den fra under installation. Så...

Er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : memsy

Dato : 21-02-06 17:51

Jeg kan tilføje at virus programmet hedder E-trust

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-02-06 18:35

ligger der ikke et ikon ved uret hvor du får muligheder for at aktivere og deaktivere ?????

Kommentar
Fra : memsy

Dato : 21-02-06 20:07

nej! Eller jo der er et ikon over programmet, men selvom jeg lukker for den (det er sådan en mørkeblå en med nogen gule prikker der springer rundt) - så står der stadigvæk inde i beskyttelsescentret at det er slået til!

Jeg tror, at det er fordi den jeg slår fra kun er den del af programmet der holder øje med indkommende filer og information??

Jeg har også kigget under selve programmet i menuen start, men der kan jeg heller ikke se, at der er mulighed for at slå det fra...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-02-06 15:34

Du kunne jo fortælle os hvad det er for et virusprogram.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-02-06 15:35

SORRY så ikke det var besvaret

Kommentar
Fra : memsy

Dato : 23-02-06 11:15

Hej Sofus,

hjalp oplysningen dig? Har du nogen bud? :P

Er der andre der har et bud? Vil meget gerne have printeren til at virke :)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-02-06 12:07

Nu kender jeg ikke E-trust, men du må kunne åbne programmet og så finde et sted under Funktioner eller Indstillinger hvor du kan slå beskyttelsen fra. Hvis ikke, kan det nok ikke lade sig gøre. Hvis du har system CD'en med E-trust, kan du istedet gå ind og Afinstallere programmet helt, derefter genstarte PC'en og så installere din Printer-driver. Nå det kører, kan du så igen installere din E-trust. Lidt besværligt, men det KAN være den eneste mulighed. M.v.h.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 80 point
Dato : 23-02-06 13:04

Hejsa

højreklik på det bål icon nede ved uret
vælg "snoozo" du vil så få en menu op der spørger dig om hvorlænge
"realtime Monitor" skal være slået fra sæt det antal min. du formoder det tager
f.eks 15 min.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-02-06 13:05

Højreklik på ikonet, gå til /egenskaber/, klik på / find placering/, der skulle dit Virus hoved program ligge, prøv dig så frem

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-02-06 13:06

dk...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-02-06 13:10

eller også
"disable realtime monitor"

og snoozo" = snooze"

Godkendelse af svar
Fra : memsy

Dato : 23-02-06 14:48

Tak for svaret dk. Tror det virker nu prøver jeg i hvert fald lige

Kommentar
Fra : memsy

Dato : 23-02-06 14:51

øv det virker stadig ikke... er der nogen der har et bud på hvad problemet så kan være?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-02-06 15:01

memsy - Det er dumt af dig at acceptere et svar, når du ikke ved om det virker eller ej. Nu har du jo gjort det. Så det ender jo nok alligevel med at mit forslag var det rigtige. Du behøver jo ikke have en System-CD. Hvis dit E-trust program er hentet fra nettet, har du sikkert stadig installationsfilen liggende på PC'en. Ellers kan du bare hente det igen samme sted som første gang.
Som sagt er problemet at E-trust ikke kan slåes fra. Så er løsningen, som jeg skrev: Fjern programmet, indlæs din Printer-driver, og installer så E-trust igen. Mvh.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-02-06 16:59

prøv at hente drivere igen
fejlen kan meget vel ligge der......
www.hp.dk