/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Guitar info ?
Fra : JohnHetner
Vist : 459 gange
210 point
Dato : 21-02-06 16:50

Jeg har for nogle uger siden set hvor gode nogle personer i min familie var til at spille guitar, og blev også vildt imponeret af deres viden indenfor guitar-verdenen.

Jeg fik interesse for det på en enkelt weekend og har undersøgt alt mulig omkring emnet.
Jeg har også tænkt mig at købe en Guitar lige så snart jeg har pengene, og jeg er blevet lovet lektioner i hvordan man spiller på dem af en af mine venner.

Men jeg kunne godt bruge noget mere info om Guitaren og andet omkring emnet. eventuelt hvor det er billigst at købe henne eller vedligeholdelse. mm.

på forhånd tak!

mvh JH²

Kommentar
Fra : JohnHetner

Dato : 21-02-06 16:52

Helst links

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 220 point
Dato : 21-02-06 16:58

Hej JohnHetner.

Her er et link der omhandler køb af den første guitar.

http://www.akustikken.dk/begynder/koeb.asp

Men prøv at gøre i google, skriv: at købe guitar
så dukker der en hel masse op . ting og sager som du sikkert vil være interesseret i at læse

Men - ved du hvad...nogle har 'flair' for at spille guitar, andre har ikke, hvorfor ikke spørge et af dine spillende familiemedlemmer om du evt. må låne en guitar et stykke tid?
Mange af de der spiller, har flere guitarer og ¨på den måde får du set om det virkelig er noget for dig - på en billig måde

Sådan gjorde min søn f.eks. Ha lånte en guitar i ca. en måned af en af vennerne som har flere af slagsen.

Det er herligt at spille et instrument så rigtig god fornøjelse med det!

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 21-02-06 17:00

Du skal først finde ud af, hvilken musik du vil spille og vælge guitar ud fra det.

Denne side kan hjælpe dig på vej.

http://www2001168.thinkquest.dk/

Kommentar
Fra : JohnHetner

Dato : 21-02-06 17:18

Jeg fik interessen af min Morfar (Indehaver af 10 Guitarer) og min onkel (endnu ukendt antal).

Men de bor begge cirka 80km fra mig så det er ikke derfra at jeg kan komme videre.

Men muligheden er der, da jeg har nogle venner som jeg måske må låne en af.

Tak for tippet.

P.S. Fortsæt med at Besvare/tippe/linke.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 21-02-06 17:59
Kommentar
Fra : coincident

Dato : 22-02-06 11:10
Godkendelse af svar
Fra : JohnHetner

Dato : 14-06-06 22:15

Tak for svaret Dorthe (vil.du)

Der er nu gået et par måneder sig jeg skrev dette indlæg og fik dit svar.
Jeg lånte en guitar og det viste sig at ham jeg lånte den af blev min lærermester og bedste ven.

Jeg har nu min egen guitar og er lykkelig guitarist på begynder niveau.

Jeg forbedrer mig hver gang jeg spiller og jeg er vild med det. Tak!

MVH John

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 14-06-06 22:25

Hold da helt op - sikke en succeshistorie

Nej hvor er jeg glad på dine vegne, det er dejligt at mestre et instrument - og så kom der endda et fantastisk venskab ud af det *snøft* man bliver jo helt rørt

Rigtig meget lykke og held med det John - det kan være at man, engang med tiden, skal købe koncertbilletter hvor dit navn står liiiige ovenover Claptons?

Venlig hilsen Dorthe - og selvtak