/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Canon BJC-4100
Fra : Neller
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 04-08-01 10:42

Jeg sidder med en Canon BJC-printer, som bare melder fejl, uanset hvad jeg gør. Den lyser på fejldisplayet, og ved forsøg på udprintning varierer den imellem flere muligheder, fra "ingen papir" over "farvepatron kan ikke identificeres" til "fejl ved strømforsyningen".
Det er en printer, der vist altid har været problemer med - har nogen et bud på, om den kan repareres, eller er det klogeste at skrotte den med det samme??

hilsen Neller

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 110 point
Dato : 04-08-01 10:51

Nu er det ikke sikkert det er printeren det er i vejen med. Forsøg at downloade den nyeste driver og se om der hjælper. Hvis det er printeren kan det sjældent økonomisk svare sig at reperere dem med mindre man selv kan gøre det. Når der først skal ligges timeløn osv på så bliver det dyrt, og idag kan man få en rigtig god printer for under 1000 i mærket fx canon, Hewlett Packard eller Lexmark. De fleste forhandlere giver altid et uforpligtende bud på hvad det vil koste at reperere printeren, og så kan du derud fra vurdere om der er en anden du heller vil have.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-08-01 12:26

Prøvet at afinstallere og installere den igen ???
(men nej kan sgu ikke betale sig at ofre en skid på den...køb en ny hp i
stedet for)

Freaken

"Neller" <Neller.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:9xOa7.1381$PZ4.127592@news000.worldonline.dk...
> Jeg sidder med en Canon BJC-printer, som bare melder fejl, uanset hvad
> jeg gør. Den lyser på fejldisplayet, og ved forsøg på udprintning
> varierer den imellem flere muligheder, fra "ingen papir" over
> "farvepatron kan ikke identificeres" til "fejl ved strømforsyningen".
> Det er en printer, der vist altid har været problemer med - har nogen et
> bud på, om den kan repareres, eller er det klogeste at skrotte den med
> det samme??
>
> hilsen Neller
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Neller

Dato : 04-08-01 13:43

Tak for svaret - jeg HAR downloadet nyeste driver, jeg har også installeret printeren (det er ikke min egen) på min egen maskine (og med mit kabel), men med samme dårlige resultat.

Og hvad angår pristilbud på reparation, prøvede jeg at spørge på et sådant (til min egen gamle printer) for nogle år siden; det var på 1199,- kr, for en printer til ca samme pris. Det var skam ikke nogen tilfældighed, sagde firmaet!!!

Havde det været min egen printer, havde den været skiftet ud forlængst, også fordi printkvaliteten hos canon ikke er som jeg vil have den. Men jeg syntes liiiige, jeg ville udtømme alle muligheder, før jeg anbefalede ejermanden den løsning.

hilsen Neller

Kommentar
Fra : Neller

Dato : 04-08-01 13:46

"Freaken" skrev d. 04-08-01 12:26 dette indlæg :
> Prøvet at afinstallere og installere den igen ???
JEP!
> (men nej kan sgu ikke betale sig at ofre en skid på den...køb en ny hp i
> stedet for)
Fuldstændig enig!

hilsen Neller

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-08-01 10:17

> Jeg sidder med en Canon BJC-printer, som bare melder fejl, uanset hvad
> jeg gør. Den lyser på fejldisplayet, og ved forsøg på udprintning
> varierer den imellem flere muligheder, fra "ingen papir" over
> "farvepatron kan ikke identificeres" til "fejl ved strømforsyningen".
> Det er en printer, der vist altid har været problemer med - har nogen et
> bud på, om den kan repareres, eller er det klogeste at skrotte den med
> det samme??

Printeren kan være svær at skille ad (og samle igen).
Reparation kræver specialviden (med mindre man er
heldig og spotte en kold lodning)

Mit umiddelbare råd: Frisbee!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy