/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Formatering i Windows XP prof.
Fra : dr_scooter
Vist : 660 gange
70 point
Dato : 23-11-02 19:27

Hej...

Jeg har prøvet 1mil. gange på at formatere min HD, men kan sku ikke.
Jeg har prøvet med en 98, 98se, XP startdisk, men enten siger den at C: ikke findes, at det er et netværks drev, osv.
Hvorfor kan man ikke bare gå ud i dos og sige format c: !!!

Hvad gør jeg galt, eller hvorfor er jeg så dum at jeg ikke kan finde ud af sådan en simpel ting!!!

PLEASE HJÆLP!!!

vh. dr_scooter

Kommentar
Fra : kanduolsen

Dato : 23-11-02 20:15

Det er muligt at du skal bruge Fdisk, men prøv først -
Start op med en f.eks. win 98 opstartsdiskette.
Skriv mens du står i a: Formet c:

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 23-11-02 20:45

Jeg må desværre skuffe jer... men det viker sku ikke....

Er der nogle der ved om der er en alternativ måde at "slette alt" på en HD...

Vh. dr_scooter

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 23-11-02 20:55
Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 23-11-02 20:59

Format XP by booting from the XP CD

Formatting an XP System Disk by booting from the XP CD is accomplished by loading the Recovery Console by typing R at the first window.
After selecting the Windows installation you want to access and typing in the Admin password [leave blank if no password was created] you will see a command prompt.
Type Map & press ENTER
Note the letter designation of the drive you want to format. [write it down]
type format x:<space>/fs:fat32 then press ENTER, where x is the drive letter you want to format. Substitute ntfs or fat if desired.
Type Y to confirm your selection and then type exit & press ENTER to restart computer.
To view other format commands, type format<space>/? & press ENTER at the RC command prompt.
Remove NTFS file system and Reformat with Win 98/Me Boot Disk

Accepteret svar
Fra : freud

Modtaget 70 point
Dato : 23-11-02 21:05

Hej
Sæt din Bios til at boote fra cd, sæt xp cd'ern i og boot fra denne. Vælg inst. ny xp på primær parition. Og så bliver du bedt om at formatere. (har selv brugt denne løsning i foregårs)

Eller lov level format fra Bios, boot op på ax cd og så ellers ny inst.

Mv
Freud

Kommentar
Fra : kanduolsen

Dato : 23-11-02 21:26

Før Forbindelse fra HD til en anden PC, som "slave", og formater så derfra

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 23-11-02 21:36

Dr_scooter....

Hvis du vil have XP installeret igen, så følg freud's svar (kommentar)

Skal du ikke have XP installeret igen, så følg min forklaring (men husk at vælge fat32)

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 24-11-02 00:13

e.p hvorfor skal man vælge fat32.??? (langsom eller hurtig??)
ntfs er der meget bedre... eller er det mig der tar fejl...

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-11-02 17:44

RaB>>> ntfs kan kun vælges til WinXP og Win2000.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 24-11-02 18:05

RaB......
Det er fordi at NTFS ikke er kombatibel med 98/ME (og min forklaring gælder hvis der ikke skal XP på igen)
Så efter sådan en formatering, kan alt installeres, vælges der NTFS er det kun 2000/xp der kan installeres

.......Derfor

Godkendelse af svar
Fra : dr_scooter

Dato : 25-11-02 14:11

1 mil. gange tak...... det kunne ikke blive besvaret bedre:)

Kommentar
Fra : mussedenseje

Dato : 09-09-03 08:58

Hey!
hvis det er sådan alt andet ikke er lykkes så prøv at boote en Win 98 cd. Vælg at starte computeren op med cdrom.
Der efter gå ind og find den fil der hedder format.com Jeg kan ikke huske hvor den ligger.
Så skulle det virke når du skriver format C: