/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Beregning af madmængder.
Fra : okjk
Vist : 4521 gange
100 point
Dato : 20-02-06 15:39

Hej. nogen der kan hjælpe med en slags tabel eller lignende til beregning af hvor meget mad man beregner pr . person pr dag/døgn når man er på fx weekend eller feriekoloni eller andet.Altså hvor mange skiver rugbrød pr voksen - osv måske en "gammel" spejder ligger inde med sådan en tabel.
På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : bne

Modtaget 110 point
Dato : 20-02-06 16:05

http://www.spejdersport.dk/templates/proviant.asp kan du beregne hvor mange kCal du har behov for ved forskellige former for aktivitet - jeg ved ikke hvor præcis den er, men menu-forslagene er i hvert fald DYRE !
Ellers lavede FDF en fabelagtig kogebog - i 60'erne eller 70'erne, så opskrifterne skal muligvis moderniseres. Tjek evt. deres hjemmeside http://fdf.dk/Lejrkoge.nsf/WebKogebogAlfabetisk?OpenView

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 20-02-06 16:27

Hejsa. Det kommer jo helt an på om det er mænd eller kvinder og aktivitetsniveauet på lejren.

Men ellers Morgenmad:
3 skiver brød
1½ dl cornflakes/gryn
½ l mælk
Det er mere end hvad de fleste kvinder spiser, men det tager mændende sig så af.

Formiddag
1 gulerod
1/5 agurk
Vand med citron eller agurkeskiver i (så er der flere der drikker)

Frokost:
4 skiver rugbrød

Eftermiddag
1½ bolle
1 frugt

Aften
Sikker succes:
2½ dl sammenkogt ret
2 dl risengryn eller pasta
1½ grovboller

Aftenskaffe
1 bolle
1 stk kage

Det er nemmere at lave en plan, hvis man kender valget af mad.
Isæt mht aftensmad.

Godkendelse af svar
Fra : okjk

Dato : 04-02-07 14:31

Tak for svaret bne.