/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nyt bundkort, formatere HDD
Fra : bassenborg
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 20-02-06 15:21

Jeg skal have nyt bundkort og CPU i maskinen.
Jeg har to fysiske harddiske, en med styresystem og en med spil+div.
Er det ikke nok at formatere den med styresystemet på?
Jeg har et almindeligt kabinet og mit nuværende bundkort er et ATX.
Det nye bundkort jeg vil have er et Micro-ATX. Er der huller der passer til det også?
Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Accepteret svar
Fra : invisible

Modtaget 110 point
Dato : 20-02-06 15:28

I princippet er det ikke nødvendigt at formaterer nogle af diskene.

Hvis man er lidt heldig, starter windows op, og begynder at finde en masse nyt hardware.
Det kan også være at den ikke kommer igang, så kan du vælge at installere windows oven i den gamle version.

Men uanset hvad, så er der ingen grund til at formaterer harddisken, hvor der ikke er et styresystem på.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 20-02-06 16:47

Dine spil virker ikke hvis du formaterer styresystemet og genindstallere windows, da du så mangler en del i registreringsdatabasen.

Du kan starte med at forsøge at lave en rep af winows i stedet for, det gøres på samme måde som nyinstallation, bortset fra at du i stedet for at installere windows vælger at reparere en eksisterende windows.

Hvis ikke det virker er du nød til at formatere systemdisken, og som følge deraf også nød til at genindstallere dine spil.

Med Venlig Hilsen

Jacob

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 20-02-06 17:21

Nu skal du jo så lige være obs hvis det er en OEM version du har:

http://www.aviransplace.com/index.php/archives/2006/02/15/microsoft-upgraded-motherboard-new-licence/

Men så ved man jo godt hvad man siger til microsoft når der skal aktiveres over tlf.

Hilsen tukols

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 29-10-06 18:51

Tak for svaret invisible.