/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Domænetyveri ?????
Fra : refi
Vist : 985 gange
50 point
Dato : 20-02-06 14:38

Noget besynderligt er begyndt at opstå i de seneste dage.

Vi har et domæne hos en webudbyder.
Til dette er selvfølgelig også en del mail-adresser ( eks. navn@xxxxxx.dk).

Nu er vi begyndt at modtage en del mail (på engelsk) til vores mailbox.
Alle lyder på a... b..... c.... osv. men med vores (@xxxxx.dk) domænenavn ??????

Hvordan kan det lade sig gøre ?
Kan andre oprette mailadresser på vores domæne ?

Det skal lige siges at disse adresser IKKE optræder hvis jeg logger ind på domænet og tjekker hvad der er oprettet af mailadresser.

Kommentar
Fra : perdude

Dato : 20-02-06 14:56

Der er ganske givet ikke tale om noget tyveri her.

Spammail bliver sendt på den måde, at den finder domænenavne, og sender til alt hvad der rør sig på disse domæner, a og b og c er jo derfor meget nærliggende.

Grunden til at du modtager er måske noget med at jeres mailserver på jeres domæne står til at 'modtage alle' mails, dvs. også hvis der sender til a@xxxx.dk. Det kan man vist slå fra selv.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 20-02-06 14:59

KAn også være forskellige former for vira. De kan nemlig finde på, at bruge navne i en adressekartotek som afsender...

Jeg har også fået mange som eks. hed administrationen@xxxxxxxx.dk og users@xxxxxx.dk. Så tror folk nemlig, at det er mig som har sendt det. Og hvad gør de så, jo de åbner for den, og pludselig er pc'eren nu inficeredet med virus.

Jeg har dog sagt til alle, at jeg ALDRIG sender en mail på engelsk, så de skal bare slette dem, hvis de får sådan en

Moltov

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-06 15:02

Hvordan kan du overhovedet oprette en mailadresse på et fremmed domæne UDEN tilladelse fra ejeren.
Du skal da være logget ind for at oprette disse - eller er de kun fiktive og bliver sendt via anden udbyder ?

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 20-02-06 15:18

Et råd lad være med og bruge @ på jeres hjemmeside.

Brug istedet form mail eller et grafisk billede af jeres mail adr, som brugeren bliver nød til og skrive ned for og kan sende til jer.
På den måde undgår i meget spam og andet skidt.

En mulighed mere er og bruge et web-hotel med høj sikkerhed!

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 20-02-06 15:29

Arnely--> Rigtigt. Efter at min udbyder har solgt til en anden, er de mails faktisk blevet meget formindsket...Så det betyder vel bare, at den forrige udbyder havde en ualmindelig dårlig sikkerhed

Moltov

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-06 15:48

Problemet er jo ikke at de spammer vores mailadresser på domænet, men at der bliver oprettet nye adresser med vores domænenavn......

Et eks:

vores mailadresse kunne være hans@aarhus.dk

Det bevirker at vi modtager mail sendt fra a@aarhus.dk til b@aarhus.dk osv.

Disse adresser eksisterer slet ikke men efternavnet gør - alligevel kommer mailene til os ?????

Udbyder kan ikke hjælpe da adresserne slet ikke eksisterer, men hvordan når de så frem til vores mailbox ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-02-06 15:56

Gad vide om det er noget af det samme som jeg oplevede.
Jeg fik en masse mails, hilsner og hvad folk nu skriver,men de var ikke til mig og det var da heller ikke mit navn der stod i starten af mail'ene.
Jeg fandt så ud af at en Internetudbyder (kabelnet) havde et domæne som blev anvendt til deres kunders mailadresser og det var næsten som mit bortset fra, at der var byttet om på et par bogstaver. Jeg kontaktede udbyderen der havde klager over mails der ikke dukkede op, men de kunne ikke gøre andet end at gøre kunderne opmærksom på, at de skal stave rigtigt og nu får jeg ikke flere.

Ellers er der jo ingen grænser for hvad man kan opleve. Min Hotmail adresse er mål for phising, men den bruger jeg jo ikke til alvorligere ting.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 20-02-06 16:04

Som jeg sagde før vedr. virus...Og det holdt altså op efter min udbyder fik en anden sikkerhedssoftware...

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 20-02-06 16:04

Hej Refi
man behøver ikke at have oprettet en mail med den korekte adresse ,
men man kan bare sende den til xxx@dit-domæne.dk
det har jeg også haft problemer med på mine domæner.
du skal ind på din ydbyders hjemmeside og logge på dit domæne og ændre indstillingerne i din mail konto.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-02-06 16:09

Jeg mener og have hørt at når man køber et domene så kan man blive ejer af alt før @aarhus. For eks.
arne@aarhus.dk eller per@aarhus.dk. Eller Postmaster@aarhus.dk.Det har vist noget med hvad du har købt af domeneselskabet.
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-06 16:12

"Mad_Nuser"

Tror du er inde på noget af det rigtige, men så undrer det mig at udbyder ikke kan hjælpe.....

Kunne være man skulle se sig om efter en anden med større sikkerhed.

Jeg kan ikke finde noget på mit login der giver mig mulighed for at ændre noget af den slags.

Udbyder er iøvrigt wannafind som vi ellers er yderst tilfreds med.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-02-06 16:22

du vil i mail-header kunne se flere ip adreseer (domæner) hvor mail kommer fra
selvom der står dit domæne, kommer de ikke fra dit domæne.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-02-06 18:18

Jeg ved at man på B-One kan styre forskellige e-mail adresser i forskellige bokse, og evt. vidresendes.

Alle ikke registrerede adresser kan så vidresendes til fx. webmaster, således at hvis en mail er stavet forkert, så går den ikke tabt. - Måske er det noget i den henretning, som pudsler i din mailboks.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 20-02-06 18:42

Hej refi

har du logget ind på "Mail Administration" ?
der kan du ændre din opsærning så du kun modtager mails fra de adresser som er oprettet.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 20-02-06 18:58

har lige rodet igen
du skal ind på "Mail Administration"
og så går du til "Opsæt Catchall" og vælg INGEN under "Catchall:"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-06 19:09

Den står allerede til ingen ??????

Mener du ikke at den IKKE må stå til ingen.???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-02-06 20:39

Hos web10 kan jeg bestemme at alt@mitdomæne.dk kommer ind.
Det er fint hvis man har nogen som ikke er så gode til at stave...........men det giver også mange fejlmail/spammail.
Du bør kunne justere dine mailkonti, hvis det er et hotel du bor på.

Accepteret svar
Fra : Mad_Nuser

Modtaget 50 point
Dato : 20-02-06 21:45

tja
den står åbenbart som den skal,
så det er lidt mystisk.

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 12-09-06 12:50

Tak for svaret Mad_Nuser.

Den kan vi vist ikke koge mere suppe på

Problemet er løst mere eller mindre af sig selv, men du var tilsyneladende inde på noget af det rigtige..