/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Gemme billede fra Outlook
Fra : Mads_Vang
Vist : 419 gange
50 point
Dato : 20-02-06 11:32

Hej.

Jeg har lige modtaget den gif animation i min outlook 2003. Den er indsta som et alm. billede og følger derfor ikke med som en vedhæftet fil..
Hvordan gemmer jeg den så den beholder sin animation?

Når jeg vælger gem billede som kan jeg kun vælge bmp. (og så får fornøjelsen jo lidt af)

Håber der er nogen der ved det...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-06 11:51

under normale omstændigheder kan du sagtens gemme ved at højreklikke og gemme som - men det kan være du lige skal rydde op i din internet explorer - slet cookies osv og vælg så med pilen at gemme som gif

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 20-02-06 12:38

Åbn mailen, højreklik på billedet og vælg gem - gem blot som bmp og prøv så at omdøbe det bagefter til en gif.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 20-02-06 12:40

Du skal måske i mappeindstillinger i stifinder og derefter VIS, og så fjerne hakket i "Skjul filtypenavne for kendte filtyper" for at kunne ændre .BMP til .GIF

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-06 15:03

JensT.... sikke noget vrøvl - det er jo engif animationder er tale om så nytter det ikke at bare gemme som bmp

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-02-06 17:17

som supplement til miritdk's svar:

Løsning: Lav en diskoprydning hvor du sletter de midlertidige internetfiler (temporary internet files)

Dette kan gøres på flere måder:
1: Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og lad pc'en styre det der skal slettes.

2: Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> klik på *slet filer*.

3: Åbn Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger -> Fanebladet *Avanceret* -> Sæt flueben med *Slet mappen Temporary internet files,
når webbrowseren lukkes* (står et stykke nede under Sikkerhed).

Hvis punkt 3 følges, skulle problemet ikke opstå igen.

Kun Microsoft ved hvorfor den gør det, men det er en af de mest kendte fejl, som aldrig er blevet rettet. Normalt har man mulighed for at gemme i flere formater,
men når internet-cachen er fyldt op, mener systemet, at der ikke er nok ressourcer til at behandle flere billedformater, hvorfor den så kun giver mulighed for
et format, nemlig *.bmp, hvilket efter min mening er ulogisk, da det jo er det format som fylder mest. Men sådan er det, og det bliver nok ikke rettet.

klippet fra: http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no40

Kommentar
Fra : Tritte

Dato : 15-06-06 15:12

Hvis du højreklikker på billedet og vælger "rediger meddelelse" kan du kopiere billedet og åbne et worddokument og så indsætte billedet i det.
Jeg tror ikke det er en gif fil, men en wff eller hvad det nu er de hedder.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-06-06 18:06

husk at du SKAL gemme i gif hvis animationen er en gif

alternativet - skriv til afsender og bed om at få den som vedhæftet fil