/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
opera stykke.
Fra : johnni
Vist : 2355 gange
100 point
Dato : 19-02-06 20:58

hej er der nogen der ved hvad det opera musik stykke der var i filmen i aften
på dr1.slip hestene løs.
mvh. johnni.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 19-02-06 21:10

Musik: Anders Bækholm Jensen

Accepteret svar
Fra : Kazistuta

Modtaget 100 point
Dato : 19-02-06 21:13

Ifølge danskefilm.dk var det arien "Nesum dorma" af Pavarotti (fra Turandot), som blev spillet i filmen, dog ikke i hans originale udgave.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-02-06 21:14

En arie fra Mozarts opera Don Giovani

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-02-06 21:15

Kazistuta - ja, det er dén

Arnely -

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-02-06 21:28

Var de den til sidst under rulleteksterne?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-02-06 21:34

Det var arien "Nessun Dorma" fra Mozarts opera "Turandot".

P.S.: Nu ved vi så også at Camillasmoster har lavet et alter ego ved navn Arnely.

Hvorfor fanden skal HUN nu pludselig have et mandenavn at gemme sig under? Det er sgu da sygt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-02-06 21:37

La Ci Darem La Mano hedder arien Hvis det er den i slutningen du tænker på?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-02-06 21:37

Øøøøhhhhhh??? Arne, jeg hedder stadig kun Camillasmoster

Nåh, næh nej, jeg grinede bare af Arnelys' humoristiske svar (for det var det vel, Arnely???)

Hanne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-02-06 21:38

Puccini hedder ham der har lavet Turandot

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-02-06 21:42

Ok hvis det var den mandlige arie så var det Nessun Dorma
Hvis det var den kvindelige der blev mixet sammen med noget andet musik til sidst så var det La Ci Darem La Mano

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-02-06 21:44

Næh Hanne den skulle vist være god nok http://www.imdb.com/name/nm0421312/

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-02-06 21:46

Øh - Hanne. Se lige din egen kommentar:
Citat
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-02-06 21:15

--------------------------------------------------------------------------------
Kazistuta - ja, det er dén

Arnely -

Hanne, når du underskriver dine indlæg med Arnely, så ER du Arnely.

Ellers LÆR at skrive indlæg.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-02-06 21:52

Er du ikke lidt på krigsstien iaften Arne?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 19-02-06 21:55

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-02-06 22:23

arne.jakobsen

Hvorfor skal du nu igen ødelægge en tråd.

Du må da selv lære at forstå det, der bliver skrevet. I dit citat mangler også den smiley, der var til Kazistuta og arnely.

Brugerne kan da ikke blive ved med at skære det ud i pap, så du kan forstå det.

Undskyld johnni min lille sidebemærkning.

Men det er ikke Mozart, der har komponeret Turandot.

Godkendelse af svar
Fra : johnni

Dato : 19-02-06 22:38

Tak for svaret Kazistuta.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-02-06 22:39

Jeg har brugt denne metode i mindst "hundrede" år - navn tankestreg smiley, når én har sagt noget sjovt eller så noget...

Jo, men tedd ham der michael bæk osv. har da ikke skrevet den opera, væææl

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-02-06 22:45

Nu snyder kandu igen for bonuspoint

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 19-02-06 23:15

arne...for dælen da, jeg tror også du har en dårlig dag idag...

smil og verden smiler igen