/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Billig bilforsikring
Fra : Ferreus
Vist : 3800 gange
50 point
Dato : 19-02-06 19:09

Hej. Jeg er en mand på 19 år gammel som skal have en Polo 1.3 fra 1986 forsikret. Jeg har aldrig før haft bil, men jeg har haft en 30-knallert fosikret i 5 år ved Tryg uden skader. Hvor meget vil det have af betydning på forsikringspræmien?

MVH
Nis

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-02-06 19:13

Det bliver et forhandlingsspørgsmål til Tryg.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-02-06 19:14

Men jeg kan anbefale dette selskab.
http://www.trekroner.dk/default.asp?id=87

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 19-02-06 19:15

prøv www.gf.dk de plejer at være billigets

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 19-02-06 19:29

jeg vil som thyfoon sige GF , det du har imod dig er din alder det er altid dyrt at værer ung i bil

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-02-06 19:31

Knallerten vil ikke have nogen indflydelse på prisen for en bilforsikring.

Der optjener man nemlig ikke anciennitet, på en knallertforsikring.

Men prøv at forhør ved forskellige selskaber, prisen kan variere en del, men du skal ikke blive chokket, hvis de forlanger 8-10000,- pr år, bare i lovpligtig ansvarsforsikring, på den Polo, når du er nystartet bilist.

Min svigersøn startede med en bil magen til, og måtte give 8500,- som nystartet.

mvh dova

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-02-06 19:34

Dine skadesfrie år er nu et godt argument hos tryg.
De er til at tale med.

Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 19-02-06 20:41

Okay Teil,

Hjælper det også hvis det er 5 år uden skader, og hvis min far både har indbo og motorcykelforsikring uden skader også hos tryg?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-02-06 20:45

Jeps det vil også gavne.
Jeg har personlig erfaring med tryg som er et godt
selskab. Man får en god betjening.
At spørge om de vil give rabat koster jo ikke noget.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-02-06 20:49

En løsning er at droppe kaskoforsikringen, for at holde udgifterne nede.

Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 19-02-06 21:47

Okay mange tak,

Jeg prøver at ringe til dem imorgen og hører hvor høj en præmie jeg skal betale. Men hvis nu jeg vælger at få en høj selvrisiko vil det så ikke også blive billigere?

MVH
Nis

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 19-02-06 21:56

gf har kun en selvrisiko men de plejer ikke være dyr aflivel og her er det rigtige link http://www.gf-forsikring.dk/ undskyld og på det link kan du beregne din pris

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 19-02-06 21:57

http://www.gf-forsikring.dk/tempfiles/165.asp?frames=no# glemte linket til berenings tabelen

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 19-02-06 22:17

Hej.
jeg mener ikke GF tager unbge mennesker under 24 år.
Kontakt 4-7 forskellige forsikringsselskaber og få et tilbud. At du har kørt knallert betyder intet. Flere unge der lige har fået kørekort, købt bil og skal have ansvar og kaskoforsikring kommer nemt af med 20.000 kr. årligt.
Jeg har lige købt en 10 personers minibus til en ældreklub og forhørte mig mange steder. Priserne svingede fra 4990 til 34.000 kr. for sådan en forsikring. Codan var billigst og jeg flyttede samtidig alle min andre forsikringer og biler.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 19-02-06 23:23

Produkt Nybilist_forsikring

Indplacering Trin 3 ud af 5.

Selvrisiko - ansvar 1460 kr.

Selvrisiko - kasko 1460 kr.

Selvrisiko - kombineret 1460 kr.

Pris 19725 kr.

Forudsætning for pris Bilen: VOLKSWAGEN, POLO CLASSIC
Bilforsikring med friskade for nye bilister
Max. dagsværdi kr. 567000
Medlem af en forsikringsklub
Betaling af indskud kr. 100
Forsikringen er med overskudsdeling
Se yderligere information

Tilbagebetaling af praemie

Yderligere information Til bilister uden erfaring - eller med mindre end 3 års
dokumenteret skadefri kørsel i egen bil - har
GF-FORSIKRING udviklet en særlig forsikring.

Nybilister - er bilister, der har haft kørekort i mindst 3 år.

Når du kan dokumentere 3 års skadefri kørsel i egen bil,
bliver du automatisk tilbudt en anden forsikringstype
med et lavere præmieniveau.

SÅ er det betalt

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 19-02-06 23:59

gf tager unge under 24 jeg var 21 da jeg kom til GF og man kan altid forhandle sig til en god præmie det gælder alle selskaber de der ikke vil handle priser er ikke være at ha

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-02-06 09:51

Thyfoon

Du skriver
Citat
man kan altid forhandle sig til en god præmie det gælder alle selskaber

Så kan der jo ikke være nogen tilbage, der ikke vil forhandle priser

Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 20-02-06 16:58

Hej igen. Jeg har lige snakket med Tryg og de siger jeg skal af med 15800 kroner om året i præmie. Det er også selvom jeg har haft en knallert forsikret hos dem i 5 år og at min far har alt forsikret der. Det sidste betød at hun ville give mig præmien 15 procent billigere, men de var trukket fra de 15800 kroner.

Det er noget pis, hvad gør jeg? Hvilket selskab kan give mig en bedre pris, en meget bedre pris?

MVH
Nis

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-02-06 17:32

Prøv med at de mister ikke blot én kunde men to.
Har tryg ikke en rabatordning hvis man samler flere forsikringer hos dem?
Eller hør med trekroner.dk

Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 20-02-06 19:09

Den tror jeg ikke de hopper på. De siger de ikke er konkurrencedygtige indenfor forsikring til unge. Trekroner lyder interessant, hvor meget koster det? Skal man have et specielt erhverv hvis man vil forsikres der?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-02-06 19:14

Ta en kig på deres hjemmeside.
Så vidt jeg kan se kan alle tegne en forsikring der.

Kommentar
Fra : liseSøs