/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 2000 server logonscripts
Fra : Bonlykke
Vist : 343 gange
72 point
Dato : 23-11-02 18:05

Hej
Det her er muligvis rimeligt basalt, måske grænsende til det uvidende, så bær over med mg...
Jeg har sat en windows2000 server op i mit netværk. Den fungerer mest af alt som fil- og DHSP-server. Og fungerer i øvrigt 10-4 og banan and.
Det jeg mangler er opskriften på de forskellige logeonscripts, som starter brugerne op med deres egen mappe som netværksdrev.
Herudover kunne det være interessant hvis nogen kunne pege mig i retning af en dansk gennemgang af de forskellige muligheder jeg har for at gøre bedst mulig brug af serveren.
På forhånd tak
Bonlykke
(ps - klienterne er win98)

Kommentar
Fra : brianstrate

Dato : 23-11-02 20:49

Prøv at kigge her http://www.hanno.dk
Den har jeg haft meget glæde af.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : 2630Duran

Dato : 19-12-02 06:33

Her er de mest anmindelige du har brug for

Eks. Skal du mappe et drev til Hans, ja lad os bare sige H: drevet som er deres HjemmeBibliotek...... \\server\%username%

Så lad os sige at han skal have et fællesmappe til et andet mappe eks. \\server\Fællesmappe
@echo off

net use H: \\server\%username%

if %username% == Hans goto Faellesmappe

:Faellesmappe
net use J: \\server\Faellesmappe

Jeg har også altmuligt andre commandoer, men det er altid lige best at lære det man lige har brug for ;)... hvis du vil vide mer kan du jo bare sende en mail :) 2630Duran@mail.dk... så kan det være du kan få de commandoer!

Kommentar
Fra : 2630Duran

Dato : 19-12-02 06:34

Her er de mest anmindelige du har brug for

Eks. Skal du mappe et drev til Hans, ja lad os bare sige H: drevet som er deres HjemmeBibliotek...... \\server\%username%

Så lad os sige at han skal have et fællesmappe til et andet mappe eks. \\server\Fællesmappe
@echo off

echo Velkommen %username%

net use H: \\server\%username%

if %username% == Hans goto Faellesmappe

:Faellesmappe
net use J: \\server\Faellesmappe
goto end

:end
pause

Jeg har også altmuligt andre commandoer, men det er altid lige best at lære det man lige har brug for ;)... hvis du vil vide mer kan du jo bare sende en mail :) 2630Duran@mail.dk... så kan det være du kan få de commandoer!

Kommentar
Fra : 2630Duran

Dato : 19-12-02 06:37

Husk lige at du ikke skal skrive med æ å ø eller å... for det kan den ikke lide (DOS)...
Der vil simpelhent gå ged i den.... tro mig har selv været ups.... vaeret :D udsat for det til eksamen :( som trak stort ned i karakter snøft :*(

Kommentar
Fra : mthaulow

Dato : 23-12-02 09:05

Hej

I dette tilfælde hedder din server "test"

På "test" ( din server ) laver du en mappe der hedder faellesmappe, denne mappe skal så deles som "faellesmappe", dette gør du med fulde retighedder til alle ( for at undgå fejl ), du kan senere tage rettighedder fra dine brugere.
Nu laver du en mappe i roden der hedder brugere, under den laver du en mappe for hver bruger, mappen skal hedde det samme som deres login navn, denne mappe deles med samme share navn son brugernavn.

Nu skal du lave en bat fil, lad os kalde den "test1.bat" der indenholder dette.
____________________________________________________________
net use H: \\test\%username%
net use J: \\test\Faellesmappe
---------------------------------------------------------------------

kun 2 linier ( keep it simple )

Denne fil kan du teste i en almindelig prompt. ( den skulle gerne give dig et H: & J: hvis du også har en share for administrator under bruger )

Denne bat fil "test1.bat skal du lægge i denne mappe på serveren
C:\winnt\system32\repl\Import\Scripts

Nu skal ind på dine bruger account's og under "profile" skal du ved "Logon script" skrive "test1.bat"

det burde virke nu.

ellers drop en mail til mig m.thaulow@edb.dk

Held og lykke