/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Beton gulv er støbt for højt
Fra : tlyngsoe
Vist : 4585 gange
200 point
Dato : 19-02-06 16:45

Jeg har lige støbt 12 m2 gulv, men har ikke været nøjagtig nok, så gulvet er nu for højt i forhold til de andre rum i huset. Jeg skal fjerne mellem 5 og 20 mmm beton.

Er der nogen der har en god ide?. (Jeg har set man kan leje en betonhøvl, kan den måske gøre det)

Torben

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 19-02-06 17:01

Du skal bare støbe gulv i de andre rum i huset så de kommer op i samme niveau. Så nemt kan det løses.

Accepteret svar
Fra : polle1002

Modtaget 200 point
Dato : 19-02-06 17:04

Lej en betonfræser på et byggemarked, samtidig med montering af friskluftsmaskine.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 19-02-06 17:29

Min mand som er murer mener at den nemmeste løsning desvære
nok er at brække det gulv op og starte forfra
Mvh og god arbejdslyst.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 19-02-06 18:01

¨kan kun give kissen ret , at starte med betonhøvl vil tage flere dage med så meget der skal af
og det vil sikker være lige så billigt at støbe nyt gulv , da den slidtage på skæret vil være så stort at det koster en ny skive , og den er meget dyr

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 19-02-06 18:02

Flash, det er så anden gang inden for ganske kort tid at du kommer med de tåbeligste svar. Du er sku en ener.

Kommentar
Fra : Pete_man

Dato : 19-02-06 18:14

Lidt humor skal vi da have simmaster!

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 19-02-06 18:31

Mit råd er det samme som her: http://www.kandu.dk/spg83429.aspx Op med gulvet og lav det rigtigt igen.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 19-02-06 21:03

Mit svar er det samme som i det her spørgsmål http://www.kandu.dk/spg83429.aspx

P.S. Husk og lukke dit spørgsmål før du opretter et nyt

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 19-02-06 21:24

Som gammel jord & beton arbejder ved jeg at du med en god luft/el hammer kan brække gulvet op på en dags tid, med mindre det er over 10 cm. Når først du får hul, er det ikke så svært igen. Men træls er det for dig.
Jeg tror du bliver mest glad for denne løsning i den sidste ende.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 19-02-06 21:28

Ku være at han er gået i

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 20-02-06 12:26

tlyngsoe -> du udviser godt nok ikke særlig interesse

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 20-02-06 13:04

Han er nok kommet til og støbe sig selv fast til gulvet

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 20-02-06 13:09

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 20-02-06 15:04

Lad os alle bede

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 20-02-06 15:44

Mon han er ved at støbe alle gulve i huset

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 20-02-06 18:26

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 20-02-06 19:01

Gad vide hvor stor huset er,siden han ikke har tid til at svare

Godkendelse af svar
Fra : tlyngsoe

Dato : 22-02-06 09:25

Tak for svaret polle1002.

Jeg lejede en betonhøvl og det gik fint, gulvet er nu nede i rigtig højde og i vater..